autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Samuraj RPG Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 10:08, 27 09 2005
Ryoga
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Smoki są tam gdzie podziemia, w innej sferze egzystencji Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:29, 27 09 2005
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Hmm, jeśli mnie pamięć nie myli, w Yojimbo Kurosawy jest finalna scena, w której główny bohater wygrywa pojedynek z bandytą uzbrojonym w pistolet. Bohater podbiega, "unika" pocisków przeciwnika, rzuca nożem w ręke z pistoletem, a następnie kończy walke za pomocą miecza.

Jak oddać taką sytuacje w Samuraj RPG ?
Traktować to jako pojedynek, czy stosować normalne zasady walki zasięgowej ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:24, 27 09 2005
Ryoga
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





/me ogląda scenę z Yojimbo.
Dość nietypowy, ale z pewnością pojedynek.
Pojednej jako zasada obejmuje nie tylko starcia IaI, czy walki na brzegu Jeziora, ale tez takie sytuacje jak z Yojimbo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:54, 27 09 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Wszystko zależy z kim walczymy, jeśli to zwykły bandzior strzela to rozpatrujemy normalnie wedle zasad (czyli pewnie i tak nie trafi Razz). Natomiast jeśli jest to jakiś ważny przeciwnik to można rozpatrzeć nawet strzelanie jako pojedynek. Na przykładzie Yojimbo: Bandyta używa przy strzelaniu Techniki+Jadu (zawsze ukrywał pistolet pod kimonem i zaskakiwał wrogów Wink). Ponieważ Yojimbo miał już do czynienia z bandytą to blokuje mu Jad, dzięki czemu bandzior traci swoją najwyższą Postawę. Dalsza część pojedynku to zwykly test przeciwstawny. Yojimbo zyskuje sporo sukcesów więcej i wygrywa, a fabularnie unika kuli wroga i trafia go nożem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:46, 30 12 2005
baca
zerkający na systemy

 
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała - Podlaska





Sława


Wlecome

Ekhem

Te powiązanie cech jedna z drugą podoba mi się bardzo. Korzystanie z postaw też. Bardoz ciekawe.
Ale dalej jak zacząłem czytać mechanikę to mi się odechciało.

"A co ci się w niej nie podoba, lub co uważasz za niedopracowane? Walka ma być szybka, prosta i śmiertelna, wydaje mi się, że spełnia te założenia"

Dla mnie to zabrzmiało jak żart. Śmiertelna to może jest. Ale szybka, przynajmniej IMO, w rzadnym razie. Jak dla mnie za dużo cyferek i dodawania odejmwanie. Jeszcze pokombinujcie to pierwiastkowanie będzie.
Już lepiej było to przełożyć na FATE i te 'gniewy', 'jady' i 'kiki' przedstawić jako aspekty. Prościej. I nie czepialiby się was, że to L5K. Wink
Aha - zawsze was się czepną jeśli zrobicie samuraj RPG. L5K to chyba jednyny oficjalny na papierze samurajskie RPG( dziwna terminologia:P).

I jeszcze nie bardzo wiem jaki to ma być klimat?

Strzał nie łapią, ale już kule w locie wymijają, tak?? To ja mam pytanie! Goś wali z obrzyna. I co wtedy też uniknie ten samuraj tego czy nie? A może nie trafi?

A te dyskusje na temat klimatu sprowadzają się do tego czy chcecie 'heroic samuraj RPG' czy też 'low/dark samuraj RPG'. Jeśli chodzi o mnie to preferuję ten drugi. Bardziej mi pasują walki jak w pochowanych zwierzakach albo w Samurai Champloo.

ps. czepliwie to brzmi chyba ten post - jednak nie takie me zamierzenie było. Wierzcie mi.
ps2. ma ktoś coś do Samurai Champloo - walki tam są rewelacyjne i w dodatku z ciekawą muzyką w tele( np. blues w jednym z pierwszych odc)
ps3. To potraktowanie cech jako przeciwnieństw doskonale oddaje Jin'a i Mugena z Samurai Champloo. Spokój i gniew, technika i chaos/intuicja.
ps4. Jak widzicie ja nawet porównuje wasz systemik w założeniu Chanabar( tak ??) do tego anime/high power.
ps5. Dobrze, że smoków niema. To by było przegięcie nawet przy samurajach i egzotyce wschodu.
ps6. Poza tym porównali by was do DBZ chyba Razz.
ps7. Dość tych PSówRazz.

pos zedytowany, użytkownik się nie zalogował - eAGb


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:53, 30 12 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





baca napisał:
Dla mnie to zabrzmiało jak żart. Śmiertelna to może jest. Ale szybka, przynajmniej IMO, w rzadnym razie. Jak dla mnie za dużo cyferek i dodawania odejmwanie. Jeszcze pokombinujcie to pierwiastkowanie będzie.

Graliśmy w to bodajże 3 sesje, mechanika jest prosta, zwykłe porównanie cyferek nie jest aż tak trudne, uwierz mi Wink

baca napisał:
Już lepiej było to przełożyć na FATE i te 'gniewy', 'jady' i 'kiki' przedstawić jako aspekty. Prościej. I nie czepialiby się was, że to L5K. Wink

A po co mi gotowa mechanika? Gdybym korzystał z gotowców typu FATE to pewnie nie pisałbym na tym forum Wink

baca napisał:
Acha - zawsze was się czepną jeśli zrobicie samuraj RPG. L5K to chyba jednyny oficjalny na papierze samurajskie RPG( dziwna terminologia:P).

Jest jeszcze Sengoku (ale ma niegrywalną mechanikę) i pewnie GURPS Japan Wink

baca napisał:
I jeszcze nie bardzo wiem jaki to ma być klimat?

Klimat miał być zbliżony do Jidaigeki.

baca napisał:
Strzał nie łapią, ale już kule w locie wymijają, tak?? To ja mam pytanie! Goś wali z obrzyna. I co wtedy też uniknie ten samuraj tego czy nie? A może nie trafi?

W pojedynku można unikać wszystkiego, poza pojedynkiem kul się nie unika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:07, 03 01 2006
baca
zerkający na systemy

 
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała - Podlaska





Sława

Ha!
A myślałem, że zaostro napisałem. Patrzcie sprawdzałem, czy będą błedy w Wordzie i co -'rzadnym' - MIcro$hit rox:P.

Czy mechanika trudna? Moze i rzeczywiście na pierwszy rzut oka. Wink

Cytat:
A po co mi gotowa mechanika? Gdybym korzystał z gotowców typu FATE to pewnie nie pisałbym na tym forum


Pewnie tak Wink Też prawda.

Jidaigeki
Co to jest ?? Możesz przybliżyć. Linki do stron albo coś.

Stay Chr0m3


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:51, 03 01 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Cytat:
Jidaigeki
Co to jest ?? Możesz przybliżyć. Linki do stron albo coś.

Wspomniał o tym cactusse w tym samym temacie, czytaj z uwagą Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Samuraj RPG
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin