Zegarmistrz |
chodzący wśród autorek |
|
|
Dołączył: 18 Gru 2005 |
Posty: 68 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Skąd: Sanok |
|
|
|
|
|
|
S.A.M ARGGGHHH!!!!
Siła dla humanoidów jest cechą której maksymalna wielkość wynosi Wartość Początkową + 50. Dla ludzi najczęściej wacha się to mniędzy 20 - 30 punktami a 80. Jeśli jednak ktoś postanowi wykorzystać wszystkie możliwości systemu: Moce, startowe Punkty, Eliksiry, Wady, Zalety, Magię itd. to myśle, że wymaksuje ją do jakichś 130p. Wymaga to bardzo zaawansowanego powergammingu, by nie rzec - munchkinizmu.
W efekcie otrzymamy takiego Pudziana, który oprócz tego, że silny będzie: ślepy, głuchy, głupi, biedny, chory, bezbronny i wymagający ciągłej opieki.
Nie mniej jednak na grywalnych humanoidach świat się nie kończy dlatego też inne stwory mają zniesione te ograniczenia i potrafią mieć nawet 400 - 500 siły (smoki, olbrzymy, duchy, pomniejsze bóstwa).
L5k / q10
Grałem i prowadziłem w L5K Ied i 7th Sea, tylko grałem w L5K IIed, tylko prowadziłem Oriental Adwentures.
Tak, Iajutsu, Bitwy, Honor, Chwała, pustka itd. to tylko nadbudowa na mechanikę. Z punktu widzenia działania systemu nie służą one niczemu - kręgi przydatne są jedynie do wyliczania Rangi bohatera, Honor ma bardzo małe zastosowanie mechaniczne, chwała nie ma go w ogóle.
Mechanikę można podzielić na 3 warstyw
1) Mechanika właściwa: Czyli podstawowe zasady: Testów, Walki, Tworzenia i Rozwoju Postaci. Rzeczy, których nie możemy zmienić nie naruszając całego systemu.
2) Nadbudowa mechaniczna: czyli zasady drugorzędne, system magii, ilość i nazwy skilli, nazwy czarów, rodzaje i działania technik itd. Czyli wszystkie zasady drugorzędne, których zmienienie nie wpłynie znacząco na całość mechaniki. Np. Legenda 5 Kręgów bez czaru "Serce Piekieł" nadal będzie tą samą grą.
Do tego zalicze także wszystkie zasady, które opierają się na Mechanice Właściwej - jak w wypadku Legendy pojedynki iaiutsu, Pustka etc.
3) Zasady opcjonalne - w ogóle zasady dodatkowe, o których sami twórcy mówią, że nie są obowiązkowe.
Zarzut mechaniki 3xk20... Czy jeśli wezmę mechanikę d20, zamiast 6 statystyk dam ich 7, Roztropność zaczne nazywać Mądrością, wywale wszystkie klasy oprócz Wojownika i Czarodzieja (ktorych nazwę Fechmistrzem i Magiem) oraz zlikwiduje charaktery i napisze 20 nowych prestirzówek pozostawiając jednak ten sam sposób rzutów, rozwoju postaci itd. to będzie to nowa mechanika?
Proszę, dbaj o ortografię bo będę zmuszony wlepiać ostrzeżenia - El Admin Grande beacon |
|