Zegarmistrz |
chodzący wśród autorek |
|
|
Dołączył: 18 Gru 2005 |
Posty: 68 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Skąd: Sanok |
|
|
|
|
|
|
Jeśli chodzi o Legende i Q10 to dla mnie właśnie ten klucz XzY jest sednem problemu - po prostu tamten system nie ma nic innego, co jeszcze mogłoby go charakteryzować. Reszta L5K to nadbudowa...
Craven napisał: |
Mówiąc o możliwości miałem na myśli przeróbkę taką która byłaby w 100% kompatybilna z systemem.
Podaję przykład - jeśli przesiadamy się z k10 na k100. Bo tylko 2 cechy z 18tu są w zakresie od 0-10. jesli jednocześnie koszt jednego punktu WSZYSTKICH cech był równy, to teraz koszt jednego punktu dla tych dwóch cech jest dziesięciokrotnie mniejszy.
Po prostu albo mechanika jest dziurawa albo można przekalibrować rzut z kostki o mniejszej ilości oczek na taką o większej. |
Chyba troche nie rozumiem...
Procentowe są wszystkie cechy prócz pięciu: Siły, Punktów Ran, Mistyki, Magii i Siły Woli. Z czego: Punkty Ran to Hit Pointy, Mistyka odpowiada za najsilnieszy czar (taki Poziom Czaru z innych systemów), jaki może rzucić czarownik, a Magia - za punkty czarów. Testowane są dwie cechy:
Siła i Siła Woli. Ich zakres wynosi jednak nie od 0-10 tylko od zero do + Nieskończoności (przy czym u nie maksowanego w tym kierunku humanoida średnich rozmiarów postanowiłem ograniczyć Siłę do jakichś 70-80 punktów, choć spokojnie da się ją wyciągnąć i do - na oko - ze 130, wyższe wartości siły określają najczęsciej potwory).
Wszystkie cechy rozwijane są w stosunku 1 do 1.
Problem wynika z tego, że Siłe i Siłę Woli najczęściej testuje się porównując z tym samym atrybutem przeciwnika (w wypadku Siły także masą obiektu liczoną w kilogramach) i rzucając 3k6.
3k6 to relikt z czasów, kiedy nie było internetu, a sklepy z oporami realizowały zamówinia telefoniczne i po kostki wielościenne musiałem jeździć przez pół Polski. Generalnie dawno temu powinienem zamienić je na 1k20... Właściwie nie mam pojęcia, jak to przetrwało przepisywanie systemu I i II pseudokorekte... |
|