Wysłany: 17:36, 09 10 2008 |
|
|
largados |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 09 Paź 2008 |
Posty: 22 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Nowogard |
|
|
|
|
|
|
Rotting World
System RPG Dark Fantasty
1. O czym jest Rotting World?
Rotting World jest grą o przetrwaniu w nowym świecie w czasie trwania Ragnaroku (apokalipsy) jest to system, w którym gracze zmagają się ze straszną rzeczywistością, aby przetrwać i zmienić świat. Gra opowiada o jednostkach, których umysły obudziły się ze snu zniewolenia przez bogów, religie i inne systemy by stać się nowymi bogami jednak póki, co nie różnią się oni od pozostałych przedstawicieli swoich ras. Mają natomiast świadomość, że mogą stać się kimś potężniejszym.
2. Co robią bohaterowie prowadzeni przez graczy w RW?
Gracze nie mają żadnych narzuconych poczynań typu walka ze złem. Czy przyczynią się do ratowania świata, czy do jego zniszczenia zależy wyłącznie od nich? Gracze mają pełną swobodę mogą robić wszystko jako drużyna bądź realizować cele swojej gildii względem świata, jeśli do jakiejś należą. Jednak muszą pamiętać o jednym świat RW jest wyjątkowo niebezpiecznym i strasznym miejscem.
3. Mistrz gry?
Oczywiście mistrz gry ma za zadanie wprowadzić graczy w niezwykły klimat RW. Zapoznać ich z konfliktami, religiami, gildiami, potworami itp. Ważne jest, aby gracze znali również historię swojej rasy i obecne poczynania w nowym świecie.
4. Jak ważne jest oblicze świata w grze?
Otoczenie ma kluczowe znaczenie w RW dobrze przedstawione wprowadza graczy w prawdziwy surviwalowy klimat. Świat jest 3 razy większy od planety Ziemia, jego wielkość jest spowodowana połączeniem z innymi światami. Panuję tu wiele konfliktów, które nadają niesamowitą atmosferę, nowe rasy, które zostały umieszczone w grze stanowią nowe wyzwanie dla graczy w przyswojeniu ich historii i nowych technologii. W świecie RW istnieje sporo nowych technologii jednak nie jest to świat nowoczesny a raczej technologię, które pojawiają się w świecie stanowią najlepszą drogę obcowania z nową rzeczywistością.
5. Jak powinno się grać w RW?
Gracze powinni umieć planować i wykorzystywać swoje umiejętności, które przyczyniają się w dużej mierze do ich przetrwania. W świecie RW łatwo jest zginąć a system nie posiada czegoś w rodzaju punktów przeznaczenia. Dlatego każdy gracz powinien zdawać sobie sprawę z zagrożeń świata i starać się jak najbardziej odgrywać swój charakter, na, który jest kładziony szczególny nacisk ze strony MG jak również wykorzystywać umiejętności. Jeśli gracz będzie spełniał owe warunki MG nie powinien wahać się przed ratowaniem takiego gracza, powinien również obdarzać go hojnie punktami doświadczenia.
6. Mechanika tworzenia postaci, jak działa?
W grze ważne są 4 cechy charakteru postaci, jakie zostaną wybrane przez gracza. Cechy są o tyle ważne, gdyż za ich odgrywanie przyznawana jest 1/3 PD. Gracz ma pełną swobodę w tworzeniu postaci. Atrybuty zostały podzielone na 1, 2 i 3 planowe. Postać mająca atrybut jako 1 planowy rozwija go za normalną ilość PD, które będą zamieszczone w tabeli, atrybut 2 planowy rozwija 2 razy drożej a 3 planowy 3 razy drożej. Ten sam system obowiązuje przy umiejętnościach z tym, że umiejętności zostały podzielone w skali 1-4. Natomiast zdolności będą miały podane swoje ceny, w PD i wymagania, jakie należy spełnić, aby je posiąść.
7. Jakie czynniki przyczyniają się do zwrócenia zainteresowania graczy na Rotting World?
Bardzo swobodny rozwój postaci.
Niezwykle interesujące nowe technologię i ciekawe rasy.
Niezwykle rozbudowany świat z wielkimi możliwościami.
Wiele intryg i wszelakich konfliktów.
Sporo tajemnic do odkrycia.
Niezwykle dynamiczna mechanika walki i nie tylko, dająca wiele satysfakcji i przyjemności z gry.
8. Jak działa mechanika?
Wszystkie testy opierają się o jeden rzut k20 a obliczenie jest błyskawiczne i przyjemne.
9. Jakie emocje ma wzbudzać granie w RW?
Przede wszystkim odwagę w poznawaniu świata, strach towarzyszący poznawaniu świata oraz ekscytacja.
Walki w RW naprawdę potrafią podnieść adrenalinę. Praca nad systemem walki i ucieczki jest głównym priorytetem twórców gry.
10. Co skłoniło twórców do stworzenia gry? Co mi się najbardziej podoba w grze?
Postanowiliśmy stworzyć grę o niezwykle dynamicznym systemie walki i rozbudowanym systemie magii. Jednak najważniejszy był dla nas świat, w którym będzie działa się cała akcja gry. Początkowo świat miał wyglądać zupełnie inaczej, ale doszliśmy do wniosku, że wykorzystanie kilku wątków z prawdziwej rzeczywistości i wysunięcie akcji gry trochę w przyszłość da rezultaty, jakie będą nas w pełni satysfakcjonować.
Najbardziej podoba mi się świat, który czeka jeszcze sporo rozbudowy nim gra zostanie skończona.
moje gg to 310565 zgłaszajcie się |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez largados dnia 15:08, 17 01 2009, w całości zmieniany 6 razy
|
|
|
|
|
Wysłany: 23:55, 09 10 2008 |
|
|
Przemycarz |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 20 Sie 2005 |
Posty: 42 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
Co do stylu to muszę zgodzić się z poprzednikiem. O ile da się zrozumieć o co chodzi, trochę boli podczas czytania. Mam tylko nadzieję, że wszystko nie będzie tak spisane...
Pomysł może być fajny, może nie być, ciężko powiedzieć, bo niewiele wiadomo. Z tego wstępu wiadomo tylko, że będą jakieś nowe rasy, jakieś nowe technologie, jakieś konflikty, ale chętnie dowiedziałbym się konkretniej jakie .
A teraz czas na zjechanie! A czego - oczywiście tych cech charakteru z drugiego posta. Coś tu jest najwyraźniej nie tak. Gracz wybiera cztery cechy charakteru... a co z resztą?! Załóżmy, że mam tam skrytego kokieteryjnego i sceptycznego dewota. I co dalej? Podczas gry jak okaże komuś litość to zostanę zbesztany przez mistrza, bo nie wziąłem "litościwego", a jak będę bezlitosny to również, z podobnych przyczyn? Toż to dziwactwo jakieś... Zrezygnowałbym kompletnie z opisywania charakteru w taki sposób.
A jeśli się upieracie to i wypadałoby pomyśleć jak ustrzec się przed pokręconymi kombinacjami, które łatwo można ułożyć. I jeszcze coś z tymi cechami przeciwnymi też, bo znaczna część z nich nie ma nic z bycia przeciwnymi (patriotyzm-nacjonalizm? dewot-religijność? megalomania-snobizm? - to chyba te najlepsze).
Z takich detali jeszcze to nadałbym jak najszybciej nazwę temu boskiemu pierwiastkowi, bo powtarzanie w kółko "boski pierwiastek" jest irytujące .
I powodzenia w tworzeniu oczywiście! |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Przemycarz dnia 23:56, 09 10 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: 10:12, 10 10 2008 |
|
|
largados |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 09 Paź 2008 |
Posty: 22 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Nowogard |
|
|
|
|
|
|
będzie to system RPG tak dla ścisłości
Mogę zapewnić że całość systemu będzie spisana dobrym stylem bez błędów.
To jest tylko taka prowizorka historii i wiem, że źle się ją czyta, ale narazie musi wystarczyć.
Co do tego charakteru to na 4 wybrane cechy będzie kładziony szczególny nacisk w odgrywaniu a o reszcie cech pomyślałem w ten sposób, aby postać ukierunkowała w osobowości skłonności w stronę zła lub dobra wtedy inne cechy, których się nie wybrało nie sprawią problemu.
A co do tych cech, które niby nie pasują jeśli są osobno to zamieszczam opisy.
Patriotyzm – postać bardzo szanuje swoje państwo, grupę lub inną organizacje, do której przynależy i jest gotowa walczyć, jeśli będzie ona w zagrożeniu.
Nacjonalizm – bohaterowie z tą cechą uważają, że interesy, potrzeby i racje ich państwa, grupy bądź rasy są ważniejsze niż innych, przez co spychają inne grupy na drugi plan.
Dewot – osoba jest fałszywie religijna afiszuje się ze swoją wiarą na pokaz często nawet nie znając prawdziwych zamierzeń religii.
Religijność – postać jest prawdziwie religijna nie obwieszcza swojej wiary na pokaz zna zasady swojej religii i sumiennie je wypełnia.
Megalomania – takie osoby zawsze dążą do tego żeby rządzić w grupie nie lubią jak ktoś się ich nie słucha lub podważa ich zdanie.
Snobizm – snob naśladuje osobę lub grupę, którą uważa za wzór i zawsze lata za nią jak piesek za swym panem zgadzając się z nią w każdej kwestii. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: 15:33, 16 10 2008 |
|
|
largados |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 09 Paź 2008 |
Posty: 22 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Nowogard |
|
|
|
|
|
|
Świat gry jest w większości bardzo zmieniony po połączeniu z innymi równolegle istniejącymi światami.
Iluzja, która ukrywała pradawne rasy takie jak elfy czy krasnoludy padła. Po tym zdarzeniu istoty białego światła czyli główni aniołowie boga zaczynają wykorzystywać wcześniej ukrywające się pradawne rasy. Do tego całego kotła przybywają rasy z innych światów to rasy, które będą do wyboru w grze.
Dorini, Orkowie, Khemici, Adamici, Annunaki i Caergianie plus oczywiście ludzie.
W niektórych miejscach na nowym świecie są dalej piękne lasy, łąki itp. jednak w większości świat pokryty jest pustyniami, zniszczonymi miastami, bagnami i czarną skałą.
Gra toczy się od roku 2112 w tym czasie zostało wybudowanych kilka dużych miast. Nowa religia, którą jest kościół białego światła gnębi elfy, krasnoludy i inne starożytne rasy mówiąc o nich, że są demonicznym pomiotem. Kościół białego światła jest prowadzony przez anioły to im oddaje się modły, kościół jest również kolejną metamorfozą chrześcijaństwa a główny anioł Michał jest starym sumeryjskim bogiem Mardukiem. Tak naprawdę okazało się, że bóg chrześcijański nigdy nie istniał i był tylko wymysłem starych bogów i Marduka do manipulowania ludźmi a oni robili za aniołów oczywiście ludzie o tym nie wiedzą a przynajmniej większość.
Teraz jednak Marduk musi uważać, gdyż jego bracia, których nazwał demonami w oczach ludzi powrócili za bramy bogów, wrócili z zewnętrznych sfer (wykorzystany jest tu motyw z przedwiecznymi z necronomiconu).
A przechodząc do sedna, czyli co będą robić bohaterowie prowadzeni przez graczy?
Otóż w grze będzie istniało kilka organizacji, które będą odgrywały ważną rolę w świecie jak i również kilka religii. Bohaterowie mogą ale nie muszą należeć do tych frakcji jednak ich decyzje mają na celu zmianę świata. Jak wskazuję tytuł gry Rotting World, świat gniję przez rządy aniołów, ras toczących ze sobą wojnę już nie tylko w ukryciu, tymi rasami są wampiry, lykanie (wilkołaki) cienie itp. i aroganckich ludzi pragnących władzy. Gracze mogą przyczyniać się zarówno do dalszego gnicia świata jak i mogą go próbować ratować. Gra jest typem surviwalu więc chodzi również o to, aby przetrwać w tak różnorodnych konfliktach.
Będą jeszcze tajemniczy bogowie przybyli z innych światów, ale na razie to tajemnica. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: 11:56, 18 10 2008 |
|
|
Behir |
pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 14 Cze 2006 |
Posty: 202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
|
|
largados napisał: | Mówisz, że za dużo umiejętności jest ich o wiele mniej niż w Warhammerze i D&D i żadna z nich nie jest zapychaczem daliśmy tylko takie, które będą potrzene. |
Sorry, nieprawda. U Ciebie umiejek jest 67. W D&D 4e jest 17. W D&D 3,5 45 do 47 (nie mogę się doliczyć ) licząc różne wiedze. W Warhammerze 48. IMHO pod względem umiejek ideałem jest D&D 4e. Mało umiejętności, łatwe do ogarnięcia, no i nie ma czegoś takiego jak rangi .
largados napisał: | Bohaterowie, kiedy zaczynają grę nie są żadnymi ważnymi osobami na swój wizerunek muszą sobie zapracować.
Postacie prowadzone przez graczy są osobami, które przebudziły się i ujrzały możliwość zmiany świata ze swojej strony. Postanowili zmieniać świat według swojego uznania oznacza to oczywiście walkę z niektórymi frakcjami na świecie. We wnętrzu bohaterów obudziła się boska cząstka stworzenia, która nakazuje im stanie się istotami potężniejszymi, umiejącymi wpływać na wydarzenia w okół nich.
Bohaterowie w przeciwieństwie do reszty nie przebudzonych istot wiedzą po części o prawdziwych znaczeniach konfliktów i zamiarach frakcji rządzących na świecie. Działania bohaterów będą miały na celu zmianę działań niektórych frakcji bądź poszerzanie działań innych frakcji. Wszystko to niesie ze sobą wiele przygód wymagających wiedzy, siły a w szczególności umiejętności.
Jaki stanie się świat przez decyzje bohaterów? Czy wytępią do końca stare rasy takie jak elfy i krasnoludy czy może spróbują ich ratować?
Czy ich decyzje polepszą świat i ocalą go przed dalszym niszczenie?
Czy zapragną władzy i zniewalania?
Może skuszą się na bogactwa?
Czy może rozwój duchowy okaże się ważniejszy?
Tego nikt nie wie z pewnością czekają ich niezwykłe i straszne przygody, w których trzeba będzie przetrwać i nie oszaleć, żeby dopiąć swego. |
1. Co sprawiło, że się przebudzili?
2. Skąd to wszystko wiedzą?
3. Jaki mechaniczny wpływ na świat mają decyzje graczy?
4. Skąd wzięła się w nich boska cząstka? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|