Reinhardt_Wyrd |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 20 Sie 2005 |
Posty: 12 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
|
|
Cytat: | 1. Czy gra będzie miała otwarte źródła na licencji GPL lub zbliżonej.
2. Czy będzie port dla linuksa (albo przynajmniej czy użyte zostaną środki ułatwiające portowanie - np. openGL zamiast DirectX).
3. Co dokładnie ma to być w sensie technicznym (widok, możliwości, gra przez sieć, czy lokalnie, rodzaj grafiki, 2d, 3d, jaki rzut)? |
Jako że pytania są natury technicznej oddaje głos twórcy silnika (DEX), który zostanie użyty przy tworzeniu gry:
Cytat: | Ad1.
Nie. Nie zależy mi na udostępnianiu każdemu mojego kodu źródłowego, który pisałem od bardzo dawna. Takie jest założenie wstępne, może się to zmienić, jeżeli zobaczę w tym sens, ale na razie nie widzę. Jednakże są to założenia dotyczące DEXa. Choć gra może korzystać z silnika to nie znaczy, że sama gra nie może być udostępniona jako GPL. Silnik dostarczony byłby oczywiście jako binarki itp. więc tutaj bym się niczym nie przejmował z punktu widzenia gry. Udostępnianie samego DEXa wydaje mi się wyrzuceniem w błoto paru lat pracy, a to byłoby, bez konkretnych korzyści płynących z oddania kodu źródłowego, marnotrawstwo. Myślę jeszcze nad zrobieniem z tego freeware'a i choć teraz (nie ma wersji stabilnej) to tak to wygląda to w przyszłości może się zmienić. W jakąkolwiek stronę byśmy nie poszli projekt gry ma całkowity dostęp do DEXa i będzie posiadał pomoc techniczną bez wchodzenie w szczegóły z licencjami itp..
Ad2.
Nie i tak. Po pierwsze nie ponieważ na chwilę obecną nie mam w zespole osoby, która będzie pisać to pod OpenGL. Tak, ponieważ silnik został zaprojektowany tak aby maksymalnie (!) umożliwić jego przenoszenie pomiędzy platformami. Jest on zbudowany na zasadzie wtyczek i najprościej będzie wymienić wtyczkę obsługującą DXa na GLa, ale zapotrzebowanie na gry pod linuxa jest tak skrajnie niskie, że nie poświęcam temu uwagi ponieważ są ważniejsze rzeczy. Jeżeli jednak zajdzie taka potrzeba to jest to możliwe, a nawet wyj
Ad3.
DEX z sam siebie stanowi framework, a więc nie jest bezpośrednim projektem utworzonym w celu napisania gry komputerowej. W związku z tym, istota jego wykorzystania polega na utworzeniu konkretnego mechanizmu gry komputerowej z wykorzystanim DEXa. Jeżeli chcesz mieć widok z oczu - ustawiasz kamerę pod odpowiednim kątem i masz co chciałeś. Jedno czego nie będę wspierał to 2d... to już jednak historia. Możliwości ? Staram się ambitnie do tego podchodzić i udostępniać technologie zgodne z DX9, a w przyszłości DX10. Droga do tego daleka, ale główna rola "wymagań" spada na grafików, którzy mogą zadecydować czego potrzebują i czy skorzystają z możliwości oferowanych przez np. shader model 3.0 (żadna gra, o ile się orientuje, nie wykorzystuje tego w pełni, a silnik udostępnia taką możliwość - można to włączyć / wyłączyć). Ponieważ gra ma pełny support silnika, więc prócz najważniejszych kwestii, które jako zespół deweloperski musimy zaoferować w silniku, to będziemy pracować nad tym czego potrzebuje zespół piszący grę. To jest nasze podstawowe zadanie. |
pozdrawiam,
RNW |
|