autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Rebound RPG Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 13:42, 14 02 2006
gobelek
zerkający na systemy

 
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Z powyższym zgadzam się stuprocentowo-przejrzałem podręcznik i rzeczywiście, oprócz notki nt. grafiki nie znalazłem żadnych źródeł użytych obrazków :/ A to już IMHO nie ładnie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:07, 14 02 2006
Alkioneus
zerkający na systemy

 
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Przeczytam Rebound, bo lubię tą konwencję.
A gwoli grafiki. Mam dla ciebie radę, z której będę sam korzystał przy Empyrium Arcanis. Weź kumpli, aparat cyfrowy, kupę dziwnych ciuchów i róbcie zdjęcia. Potem w obróbkę Photoshopem i masz grafikę. Ani nie musisz rysować, i zachowujesz ten unikalny surowy klimat systemu autorskiego.
A gwoli tego, czy RPG istnieje bez rysunków. To jest twój system a nie Macieja Kuciary. I to ty jesteś jego autorem i twoim zadaniem jest wprowadzić czytelnika w taki klimat, żeby sam zobaczył przed oczyma obrazy Kuciary.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:54, 15 02 2006
Fons
zerkający na systemy

 
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Przecierz pierwsze zdanie "Notki autora" mówi o tym kto jest autorem grafik... ja to zrozumiałem, że wszystkich. Nie wiem czy to jest legalne i mnie to nie obchodzi (już słysze głosy że jak mnie to nie obchodzi to tak jakbym popierał przestępstwa... to też mnie nie obchodzi Razz).

Niewiele dotychczas napisano o samym systemie.

Uważam że świat jest bardzo zgrabny i ciekawy. Daje duże możliwości - zagrać fanatykami religijnymi, komunistami, anarchistami... troche wzorowane na wcale nie tak odległejk historii naszj planety i przenieścione do większej skali - może ktoś uzna to za wade ale najwązniejszy jest efekt a ten conajmniej na dobry+ Very Happy (oczywiście jeśli będzie to dalej rozwijanie), Mechanika mi nie podchodzi - może to kwestia gustu, niewiem, trudnomi określić takie nieciekawe i mało innowacyjne... choć to może być zaleta... dużo tabelek i liczb (wiem, wiem są systemu gdzie jest kilka razy tyle, ale dla mnie to 2-3 tabelki to już maksimum)

Kilka atrybutów jest zarżniętych z Fallouta i nieo to chodzi że to samo robią, bo to jeszcze nie jest grzech (jeśli ktoś takowe uznaje Razz), ale po prostu są bardzo podobnie opisane i troche to razi (ale tylko troche).

W kosmosie sie nie można zatrzymać bo zawsze poruszasz sie w stosunko do czegoś. Rozumiem, że na potrzeby mechaniki trzeba przyjąć jeden układ odniesienia, ale to zdanie jest niepoprawne i oczy bolą. Nie uwzględniłeś chyba bezwładności ciał (wg. tych zasad mogę osiągnąć w jednej turze maksimum prędkości bez wcześniejszego rozpędzenia i zwolnić do prawie minimium w następnej) i braku oporu w próżni - walka w przestrzeni kosmicznej jest do napisania od nowa (choć wiele to tam o niej nie ma). Proponuje rozwiązanie (już pewnie gdzieś stosowane) w którym można zmienić na turę prędkość (+ lub -) o określoną dla danego pojazdu liczbę (ciąg?) przy czym w atmosferze pomijamy opór powietrza gdyż dla wszystkich istot biorących udział w walce jest on taki sam (możena wpisać to po prostu zmniejszając ciąg wszystich pojazdów bo w walce powietrznejmogą brać udział terz np. działka przeciwlotnicze)

Nie wiem dlaczego połączyłeś Arabów i Azjatów... IMO jak już operujemy współczesnymi stereotypami w tego typu grze to Arabowie powinni być dużo bardziej fanatyczni i stanowić osobną frakcję.

Ogólnie Rebound jest niezły. Świat jest fajny(nawet bardzo), choć niepełny, ale mechanika wtórna nieciekawa i niepasująca do klimatu gry.

Na razie 3 w skali szkolnej ale myśle, że jak będziesz nad tym dalej pracował to moja ocena podskoczy o 1 czy 2 stopnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:49, 15 02 2006
Alkioneus
zerkający na systemy

 
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





No to i ja coś napiszę.
Nie wnikam już w grafikę, system jest zrobiony dobrze i ma ręce i nogi. Trudno mi oceniać klasyczne space-operas, bo nigdy nie gustowałem, ale ten mi się podobał. I bardzo dobrze, że pojawia się w Polsce.
Jedna mała uwaga. Wychwyciłem zdanie: "komunistów pod władzą Cara.". Może to być założenie systemu, ale trochę zbyt mocno jednak kłóci się z ogólną wizją Matki Rosji, która albo była komunistyczna albo była caratem. A jedno z drugim się nienawidziło jak diabli.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:27, 15 02 2006
Enzo_0
zerkający na systemy

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Camp Tocoa





Widze ze wiekszosc to srasznie urazilo ze wzialem rysunki od roznych grafików - a wlasnie, Maciej Kuciara NIE zrobil wszystkich grafik. Tylko mnie zainspirował. Wiekszosc obrazkow pochodzi stad: [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych] .

Alkioneus: niestety dopiero 3 miesiace temu kupilem aparat, a teraz troche za pozno na przerobki podrecznika. Poza tym nie wygladaloby to za dobrze, chyba zeby uzyc filtrow ktore zmieniaja wyglad zdjecia tak, ze wyglada jak grafika.
Co do Cara - tak mialo byc, to nie jest blad. Po prostu takie nazewnictwo, poza tym pasuje do ogolnego pomyslu Cesarstwa, jako panstwa z tradycjami i historią.

Fons: Mechanika raczej sie nie zmieni, jesli juz to kosmetyczne zmiany. Wiekszosc tabel jest zlikwidowanych, troche to wszystko uproscilem, bez zaslonki sie bedzie dalo zagrac Very Happy.
Tak atrybuty sa zerzniete z Fallouta ale i rowniez z Arcanum. Poza tym to tylko "probka" atrybutow, bedzie ich wiecej - juz wlasnego pomyslu.

Co do fizyki w kosmosie: MOŻNA się zatrzymać. Przeciez dzisiejsze promy kosmiczne (ktore de facto maja ze 20-30 lat) maja male silniczki impulsowe z kazdej strony - to zalatwia sprawe, przy odpowiednim hamowaniu, w kosmosie zatrzymac mozna kazdy pojazd.
Faktycznie, podczas pisania mechaniki do walki w powietrzu i kosmosie kompletnie nie myslalem o walce kosmicznej, w glowie ciagle mialem obrazki z Top Guna Very Happy.

Dalsze komentarze mile widziane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:51, 18 02 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Zabrałem się za lekturę. Niestety, doszukałem się jakby niedopracowania treści. Zdania dość prymitywnie skonstruowane i niezbyt ciekawie całość napisana. Przykładowy błąd merytoryczny:

Cytat:
W 2044 Doszło do podziału Europy na dwie czesci:
Komunistyczna (Ukraina, Białorus, Czechy, Polska, Słowacja, Litwa, Łotwa, Estonia, kraje Azji) i
Demokratyczna (Niemcy, Francja, Kraje Beneluxu, Skandynawia, Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania,
Kanada).

Azja i Kanada nie należą do Europy...

Ale nic, czytam dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:31, 19 02 2006
Enzo_0
zerkający na systemy

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Camp Tocoa





To raczej przejęzyczenie a nie błąd merytoryczny - zmieniłem "Europy" na "świata".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rebound RPG
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin