Gerion |
zerkający na systemy |
|
|
Dołączył: 31 Sie 2005 |
Posty: 43 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
|
|
Postaram się składnie odpowiedzieć:
- Słownik, myślałem, że to będą 2-3 stronki. Guzik, wyjdzie tego wiecej, bo niektóre pojęcia sięgają głęboko poza Yllinor i musiałem to i owo powyjasniać, ale sądzę, że pomoże w tym problemie, o którym wspominasz.
- Atuty zamiast atrybutów. Pamiętasz zmagania z atrybutami i wyznaczanym przez nie domyślnym poziomem umiejętności? Otóż by uniknąć właśnie czegoś takie postanowiłem usunąć trwale atrybuty. Atuty wprowadziłem zaś po to, by po pierwsze nieco zmniejszyć power (atut - za poziom umiejętności), dać narzędzie do kreowania ras (elfy, półludzie obowiązkowo Widzenie w ciemnościach, nomadzi mogą (choć nie muszą) wziąć Krew demonów - Atut zmniejszający kary za aspekt Wiek, czy Starość), nie forować bohaterów z psioniką (Atut Umysłowy potencjał - obowiązkowo) czy magią (Atut - Naznaczony przez duchy, dla Najstarszych i Szamanów, Atut - Poświęcony bogom - dla kapłanów ilorskich, oczywiście obowiązkowo).
Atuty takie jak Sokoli wzrok, Wyczulony słuch, nadzwyczajna przenikliwość, Okaz zdrowia czy Niebywała siła są po prostu pewnego rodzaju Zaletami. Wahałem się czy nie wrzucić wszystkich zalet z edycji CORPSowej, ale są one różnie punktowane i musiałbym się głowić ile wolnych poziomów umiejętności poświęcić za nabycie danego Atutu, albo wprowadzić obowiązkowe Atuty negatywne (czyli wady).
Atuty Niezachwiania wola, Stabilne emocje i Aura charyzmy to pozostałości po atrybutach, możne je wziąć, ale nie trzeba.
Acha Atut można wybrać tylko jeden w początkowej fazie tworzenia postaci. CHyba, że archetyp mówi inaczej (np. obowiązej Atutu Poświęcony bogom, Naznaczony przez duchy, czy Umysłowy potencjał).
Tak więc pólludzie muszą wziąć Widzenie w ciemnościach, jako, że nie mogą zostać ani Najstarszymi, ani szamanami czy kapłanami, problem mamy z głowy. Natomiast nomada, przechrzczony na synkretyczną religię , której został kapłanem może mieć nawet 3 Atuty: Krew demonów, Poświęcony bogom i Umysłowy potencjał. Pod warunkiem, że pójdzie w archetyp kapłana.
Dla przykładu Atut który wszedł w miejsce atrybutu:
Niezachwiana wola
Atut ten jest zaletą, która oddaje wielką siłę woli bohatera. Szczególne znaczenie Atut ten zyskuje, gdy bohater poddawany jest działaniu magii mentalnej, albo manipulacjom psionicznym. Posiadając go możesz zmienić na swą korzyść wynik testów odnoszących się do tej sfery o jeden poziom. By nabyć ten Atut musisz poświęcić wolny poziom umiejętności.
Co do magii inwencyjnej (Wrota do cienia) to chyba w Yllinorze jej nie tknę, gdyż tak naprawdę to magów z prawdziwego zdarzenia tam nie ma (no nie mówię o zesłańcach z Pyarronu strzegących Bramy Przestrzennej - ale to kiepska fucha dla postaci gracza).
Natomiast dokładnie będą opracowane zasady dla Anat-Akhan - dyscypliny psioniczne pozwalające na wielki power i hirołsowanie. Fakt, będą przegięte, ale to przegięta organizacja. Zasady bazują na FATEowych zasadach z Path of Thousand STeps
Po wielkanocy myślę mieć skończony większy fragment, wrzucę wtedy pdfa do oceny.
pozdrawiam
Gerion |
|