autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Kapitał Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kapitał
PostWysłany: 21:31, 21 09 2005
Misz
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





To pomysł na satyryczną, choć nie tyle zwariowaną i absurdalną, co raczej dość wyrafinowaną bo skierowaną do ludzi zorientowanych w temacie, gierkę. Jej tytuł, nawiązuje do sztandarowego dzieła Karola Marksa i tematem gry ma być Walka klas nawiązująca do ideologii marksistowskiej, i przez jej pryzmat ukazująca swiat. Satyra polega anachroniczności takiego podejścia. Nie bójcie się. Gierka ta ma byś w sumie niezbyt wielka, a jej koncepcja – jak zaraz pokażę jest tak naprawdę bardzo prosta!

Klasy są trzy i każda z nich ma przyporządkowane profesje. Klasa I – Lud Pracujący – Chłop i Robotnik (Wyzyskiwane profesje, powoli poszeżające swoja świadomość polityczną, ich podstawowym celem jest poprawa bytu, którą oczywiście może im przynieść tylko Rewolucja Proletariacka) Klasa II – Burżuazja – Filister ( Miejski, tłusty egoista o wąskich horyzontach myślowych, tłukący kasę i nie zainteresowany niczym ponad to) i Intelektualista (Najciekawsza profesja, gdyż ma najwyższą inteligencję i świadomość polityczną, i może się zaangażować zarówno po stronie rewolucji, jak i oddać swój intelekt na usługi Fabrykantów i poświęcić zarabianiu pieniędzy) Dla Filistra, jedynym celem jest wzbogacenie się i dołączenie do klasy próżniaczej. Klasa III Próżniacza – Fabrykant (Obrzydliwie bogaty właściciel jednej lub wielu fabryk wyzyskujący robotników. Jego celem jest maksymalizacja zysków kosztem Ludu Pracującego oraz zdławienie wszelkich jego dążeń do buntu) oraz Szlachcic (Leniwy posiadacz ziemski żyjący z krwawicy chłopów, jego cele nie różnią się od celów fabrykanta, jako relikt przeszłości, ma od niego niższą inicjatywę, natomiast nieco lepsze układy w świecie polityki). Każda klasa i profesja, obok swoich celów, ma unikalne bonusy i umiejętności. Dałbym do wyboru trzy okresy, powiedzmy koniec XIX wieku, okres międzywojenny oraz czasy Zimnej Wojny, każdy z nich ze swoją własną specyfiką.

Myślę, że opisy nie powinny być zbyt rozbudowane, chodzi o zastosowanie starych sprawdzonych schematów RPG, w tematyce nieco niekonwencjonalnej Razz

Co o tym myślicie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:48, 23 09 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





moglbys sprecyzowac, jaki jest cel i rola graczy, mg?
jak bys sobie wyobrazal sesje tego systemu.
gracze beda grali skloconymi frakcjami, gra bedzie mniej
na poziomie odgrywania, a bardziej tektycznym, scenariusze?

ja-prozac
na zas wyciagam manifest komunistyczny i encyklopedie
rewolucji pazdziernikowej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:30, 23 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





hmmm. dziwne.

nie wyobrażam sobie sesji w coś takiego.

nieco nawiązujące do paranoi XP.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:50, 26 09 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Proponuje dorzucić jeszcze jedną klasę postaci - mianowicie Elektryków...
Profesja (klasa) o tyle kusząca że zaraz po podstawówce (nawet niepełnej) można dokonać awansu na prezydenta i z automatu dostać doktorat Honoris Causa...
O nagrodzie Nobla nie wspominając...
...oczywiście pod warunkiem że już na pierwszej sesji założymy "Solidarność" Twisted Evil

jak chcecie o polityce dyskutować, to w dziale offtopic Razz - El Admin Grande


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:14, 29 09 2005
Misz
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





ja-prozac napisał:
moglbys sprecyzowac, jaki jest cel i rola graczy, mg?
jak bys sobie wyobrazal sesje tego systemu.
gracze beda grali skloconymi frakcjami, gra bedzie mniej
na poziomie odgrywania, a bardziej tektycznym, scenariusze?

ja-prozac
na zas wyciagam manifest komunistyczny i encyklopedie
rewolucji pazdziernikowej.


Myślałem o możliwości zarówno gry przygodowej, że np. zaczynasz jako przywódca robotniczy w końcu XIX wieku w wybranym państwie i musisz doprowadzić do rewolucji; Jak i rozgrywaniu pewnych scenariuszy, np. Sierpień 80. To chyba dobra nazwa scenariusza Smile Co do mechaniki, szczerze, starałem sięwymyslić coś sensownego i stąd zwlakanie z odpowiedzią, ale narawde, jak na razie, brakuje mi spójnej koncepcji.

revolver napisał:
Proponuje dorzucić jeszcze jedną klasę postaci - mianowicie Elektryków...
Profesja (klasa) o tyle kusząca że zaraz po podstawówce (nawet niepełnej) można dokonać awansu na prezydenta i z automatu dostać doktorat Honoris Causa...
O nagrodzie Nobla nie wspominając...
...oczywiście pod warunkiem że już na pierwszej sesji założymy "Solidarność" Twisted Evil


Oczywiście, konieczne mogą byś pewne zmiany, wyszczególnienie konkretnych zawodów, robotnika itp. poza tym, konieczne będzie wprowadzenie, klas prestiżowych, czy specjalnych, takich, jak kler, urzędnicy, policja, armia - to bedą według teorii komunizmu podgrupy klasy próżniaczej (wspierające wyzysk robotników). Oczywiście, po rewolucji, znajdą się (oprócz kleru) na usługach nowej władzy Wink

Acha, jako film zalecany, mogę zarekomendować "Sens Zycia według Monty Pythona". Jest tam między innymi ciekawa karykatyra ochydnego, spaśnego burżuja, oraz tłocznych, szarych slamsów robotniczych Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:05, 30 09 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Misz napisał:

Myślałem o możliwości zarówno gry przygodowej, że np. zaczynasz jako przywódca robotniczy w końcu XIX wieku w wybranym państwie i musisz doprowadzić do rewolucji; Jak i rozgrywaniu pewnych scenariuszy, np. Sierpień 80. To chyba dobra nazwa scenariusza :) Co do mechaniki, szczerze, starałem sięwymyslić coś sensownego i stąd zwlakanie z odpowiedzią, ale narawde, jak na razie, brakuje mi spójnej koncepcji.


jakie jest podejscie w grze idealow rewolucji - chcesz podkreslic ich
"anachronizm" w stosunku do czasow do ktorych sie odnosza,
anachronizm w stosunku do czasow obecnych, tworzyc wizje alternatywne?
chodzi ci tylko o ciekawy sztafaz?

druga rzecz - jakiej ilosci wiedzy bedziesz wymagal od graczy. taki na
przyklad ja nie wyrobilby by pomimo pewnego zainteresowania folklorem
komunizmu.

prosta porada - zrob to, co robia wszyscy pisarze fantastyczni - umiesc
problem fikcyjnym swiecie. na jakiejs zapyzialej planecie, gdzie warunki
i brak wystarczajacej technologii zmusil do odtworzenia warunkow
okoloXIXwiecznych. dorzucic jakies resztki podbitej rasy, trochu starej
technologii, w mechanice postaw nacisk na wybory moralne i spoleczne
(chociazby zwiaz graczy polaczeniami ze swiatem, sami nie wyrobia,
musza miec kontakty, pieniadze, ao to trzeba sie dogadywac i kompromisowac)

otrzymasz ursule le guin piszaca o rewolucji.

temat mnie interesuje, bo planowalem kiedys parodie aDiDasa w stylu
komunistycznego fantasy -
3 cechy: swiadomosc spoleczno-polityczna, aktywnosc na rzecz kolektywu,
czyn spoleczny

oficjalne poziomy - towarzyszu aragornie, awansowales na trzeci poziom
obroncy ludu, aurora ci gratuluje.

z elfami jako bratnia pomoca i stonkami ziemniaczanymi jako gigantycznymi
demonami przywolywanymi przez zaplute krasnoludy reakcji zaczytane
w bluznierczych ksiegach.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:23, 07 10 2005
Misz
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





ja-prozac napisał:


prosta porada - zrob to, co robia wszyscy pisarze fantastyczni - umiesc
problem fikcyjnym swiecie. na jakiejs zapyzialej planecie, gdzie warunki
i brak wystarczajacej technologii zmusil do odtworzenia warunkow
okoloXIXwiecznych. dorzucic jakies resztki podbitej rasy, trochu starej
technologii, w mechanice postaw nacisk na wybory moralne i spoleczne
(chociazby zwiaz graczy polaczeniami ze swiatem, sami nie wyrobia,
musza miec kontakty, pieniadze, ao to trzeba sie dogadywac i kompromisowac)

otrzymasz ursule le guin piszaca o rewolucji.

temat mnie interesuje, bo planowalem kiedys parodie aDiDasa w stylu
komunistycznego fantasy -
3 cechy: swiadomosc spoleczno-polityczna, aktywnosc na rzecz kolektywu,
czyn spoleczny

oficjalne poziomy - towarzyszu aragornie, awansowales na trzeci poziom
obroncy ludu, aurora ci gratuluje.

z elfami jako bratnia pomoca i stonkami ziemniaczanymi jako gigantycznymi
demonami przywolywanymi przez zaplute krasnoludy reakcji zaczytane
w bluznierczych ksiegach.

ja-prozac


W sumie, świat fantasy nawet podkreśliłby "mięso" tego systemu, czyli absurdalność utopii. Otóż tak. Coś w rodzaju Steam panku - myślę że to sensowny pomysł, nawet plastyczniej to sobie jakoś wyobrażam, niż grę w świecie realnym; Nacjonalizacja magii, spółdzielnie czarodziejów, itd... to wygląda nawet ciekawie. Jednak świat fikcyjny trzega jakoś wymyślić. I to sensownie. Nie może to być płaszczyk fantasy narzucony niedbale na naszą rzeczywistość, bo wyjdzie patelacha. Co do świadomości rewolucyjnej, i podobnych cech, właśnie tak to sobie mniej więcej wyobrażałem... .

Nurtuje mnie jednak taki problem, że w sumie trzeba by naprawdę nieźle się postarać, żeby wyszła z tego ciekawa giera. Bo obawiam się, że 3/4 graczy powie: eee, tam, taka Paranoia, tylko polska i mniej rozwinięta. I bez komputerów... .

ja-prozac napisał:


jakie jest podejscie w grze idealow rewolucji - chcesz podkreslic ich
"anachronizm" w stosunku do czasow do ktorych sie odnoszą,
anachronizm w stosunku do czasow obecnych, tworzyc wizje alternatywne?
chodzi ci tylko o ciekawy sztafaz?


W grucie rzeczy chodziło o komizm wynikający z nieprzystawalności kategorii marksistowskich do rzeczywistości i logiki świata, takiego jaki znamy. Mam dziwną rodzinę, znajdą się w niej ludzie najprzeróżniejszych poglądach. Jest i jeden taki magik, który uważa Kapitał Marksa za jedyną słuszną i do tej pory nie zrównaną, mądrość przewodnią. I świadomość, że tacy ludzie wciąż istnieją, zainspirowała mnie do tego. Nie chciałbym, żeby to była kolejna głupiutka gierka, używająca symboliki fantasy do parodiowania naszego świata. A raczej o coś, co bawiąc, pokazywałoby jednocześnie jak naprawdę wygląda wprowadzanie utopii społecznej w życie - ścieranie się niedoskonałego acz mającego swoje uroki świata z bezwzględnym walcem historii... .

Nie chcę tu się za mocno powoływać na Zajdla, czy Paranoję, bo tamto były utopie futurystyczne, ale model jest ten sam.

Oryginalną rzeczą mogłoby być wprowadzanie tego ustroju. Bo botychczas, np. w Paranoi mieliśmy już wszystko ułożone i bohaterowie grali w gotowym, ukształtowanym świecie. A tutaj - jest klasyczna kraina fantasy, gdzie są jeszcze wojownicy, szlachta, królowie i madzy, i nagle, przemysł, materializm i rewolucja wkraczają w to wszystko z butami... .

ja-prozac napisał:


druga rzecz - jakiej ilosci wiedzy bedziesz wymagal od graczy. taki na
przyklad ja nie wyrobilby by pomimo pewnego zainteresowania folklorem
komunizmu.


Weź, to nie może być gra dla historyków, bo ilu by się znalazło graczy? Wink Sam nie jestem historykiem. Żeby na serio się za tą grę zabrać, na pewno trzeba by trochę poczytać, i wzbogacić wiedzę, ale myślę, że powszechnie dostępne źródła, wikipedia, itd. Powinny wystarczyć. Opisy powinny być tak zrobione, żeby wykształcony gracz nie miał problemu z odczytaniem odwołań i wczuciem się w realia... .

A pro pos:

[link widoczny dla zalogowanych]

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:43, 07 10 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
W sumie, świat fantasy nawet podkreśliłby "mięso" tego systemu, czyli absurdalność utopii. Otóż tak. Coś w rodzaju Steam panku - myślę że to sensowny pomysł, nawet plastyczniej to sobie jakoś wyobrażam, niż grę w świecie realnym; Nacjonalizacja magii, spółdzielnie czarodziejów, itd... to wygląda nawet ciekawie. Jednak świat fikcyjny trzega jakoś wymyślić. I to sensownie. Nie może to być płaszczyk fantasy narzucony niedbale na naszą rzeczywistość, bo wyjdzie patelacha. Co do świadomości rewolucyjnej, i podobnych cech, właśnie tak to sobie mniej więcej wyobrażałem... .

Fajne, widzę, że steampunk robi się ostatnio coraz popularniejszy. I dobrze! To jakieś odejście od podstawowej konwencji. Zgadzam się z opinią.

Cytat:
Weź, to nie może być gra dla historyków, bo ilu by się znalazło graczy? Wink Sam nie jestem historykiem. Żeby na serio się za tą grę zabrać, na pewno trzeba by trochę poczytać, i wzbogacić wiedzę, ale myślę, że powszechnie dostępne źródła, wikipedia, itd. Powinny wystarczyć. Opisy powinny być tak zrobione, żeby wykształcony gracz nie miał problemu z odczytaniem odwołań i wczuciem się w realia... .

Dokładnie. Jak opakujesz wszystko w ładną, fantastyczną oprawę, to gracze prędzej się znajdą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:29, 07 10 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





"Kapitał"... hmm... to raczej o kapitaliźmie, nie o "komuniźmie". Proponuję popatrzeć na naszą kapitalistyczną rzeczywistość:
- W jednym zakładzie pracy w Polsce niedawno maszyna zabiła człowieka, bo pracował na niewłaściwym stanowisku. Dlaczego? Bo pracodawca oszczędzał na pracownikach i wysłał tam kogoś, kto się na rzeczy nie znał. Śledzctwo umorzono. Pracodawca dostał nożem po twarzy od zamaskowanego pracownika. Akcja w stylu XIX wiecznego kapitalizmu, gdzie wyzyskiwani pracownicy byli gotowi zabić właścicieli fabryk.
- W zakładach pracy próba założenia związku zawodowego jest niemożliwa (mówię o Polsce), bo powoduje natychmiastowe zwolnienie wszystkich zainteresowanych (kto nie wierzy niech spróbuje o tym napomknąć szefowi, miłego szukania nowej pracy).
- W jednym zakładzie zdażały się notoryczne gwałty pracownic, nikt nic nie widział, nikt nic nie słyszał, uczestników sporo.
- W zakładach pracy jeśli wydarzy się wypadek, zgłaszane jest to jako wypadek po drodze, inaczej gostek jest wywalany z pracy. Nie mówię już o kobietach, które gdy zajdą w ciążę mogą się spodziewać najgorszego traktowania.
- Chcesz podwyżki? Na twoje miejsce czeka banda bezrobotnych. A jeśli nie, to fabryka zniknie i przeprowadzi się do kraju, gdzie czeka. Zawsze można też zatrudnić imigrantów (nie wiem czy wiecie, ale w Polsce w pewnym powiecie zatrudniano białorusinów czy też ukraińców, przy dzisiejszym bezrobociu).
- Pracodawca ma ogromne zyski w tym roku? Co robi? Dzieli się z pracownikami? Nie. Zwalnia połowę ludzi, oferując ogromne wyprawki. Jeśli okaże się, że brakuje mu pracowników, może przecież zatrudnić bezrobotnych (nielegalnych imigrantów, murzynów, Polaków itp.), chętnie będą pracować za połowę tej kasy co dotychczasowi pracownicy.
Wszystko co podałem to autentyki. Ostatni dotyczy jednej z wielkich korporacji (Samsung? Coś podobnego, ale chyba z samochodami związanego...).

Nacjonalizacja magii itp. - dobry pomysł, ale nie pod tytułem "Kapitał". I radzę uważać z wyśmiewaniem utopii, bo alternatywy do utopii zazwyczaj są niewesołe. PS. Demokracja to także utopia, ciężko też nazwać np. aktualny ustrój USA demokracją.

Tak na szybko machnąłem, za jakieś błędy przepraszam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:06, 07 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





magnes:
pomijam w tym pomysle implikacje ideologiczne. sam niekoniecznie
sie z nimi zgadzam(jako kanapowy anarchista).

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:37, 07 10 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Tylko jakoś tytuł mi nie pasował do koncepcji Smile.
Ale dwie gry bym chętnie zobaczył:
- fantasy komunistyczne
- steampunkt kapitalistyczny Smile
Mogłoby być nieźle Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:03, 14 10 2005
Misz
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Głównym motywem jest rewolucja. Ideologia ta powstała w zupełnie innych realiach polityczno -gospodarczych. Marks pisał o nieuchronności rewolucji, z czym nzwet większość obecnych spadkobiercy jego ideologii się już nie zgadza... . To właśnie było przewrotnością mojego pomysłu. Że dla 99% procent odbiorców, nie jest to coś, co traktowaliby na serio, podczas gdy ta ideologia NAPRAWDĘ miała i ma takich fanatyków, którzy poza nią świata nie widzą. Wystarczy poczytać encyklopedię sprzed 56 roku. Oni wszystko rozstrzygali według swojej ideologii, wszystkich przeciwników nazywali wstecznikami, zaś siebie - postępowcami. Nie można z nimi było dyskutować, jeśli ktoś się z nimi nie zagadzał, uważali, że ich nie rozumie... .

Idee idealnych społeczeństw, mogą już chyba na obecnym etapie pełnić rolę satyry samej w sobie. Może zresztą nienajlepiej się wyraziłem, śmieszna nie niała być sama utopia, a raczej rozziew między teorią a rzeczywistością - co, jalk mawiał Bareja, stanowi esencję komizmu.

W pierwotnej wersji, oczywiście doszłoby do ośmieszenia również kapitalistów: Np. Gracz wciela się w miliardera z teksasu, coś jak satyrycznie pokazał to Papcio Chmiel w tytusie na dzikim zachodzie. Właściciel kompanii, żyjący z niewolniczej pracy robotników, który musi wybierać między zyskami, a rosnącą koniecznością ustępstw wobec potrzeb robotników i dławić zalążki buntu, dawkując umiejętnie przemoc oraz fundusze na ochronki, powyżki itd. Gracz mógłby się opowiedzieć po jednej lub po dtugiej stronie.

Widzę, że powinienem raczej odłożyć ten projekt na świętego nigdy i raczej napisać opowiadanie, bo jakoś gra RPG z tego nie wychodzi. Jeśli byś ten projekt rozwijał prozac, to ci pomogę, ale szczczerze mówiąc, liczyłem że popłynie od was ożywczy strumień świadomości, z którego bedę mógł wyłowić jakieś pomysły, bo sam w zasadzie niczym ponad to, co już napisałem nie dysponuję... .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Misz dnia 19:49, 14 10 2005, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:48, 14 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Misz napisał:
Głównym motywem jest rewolucja. Ideologia ta powstała w zupełnie innych realiach polityczno -gospodarczych. Marks pisał o nieuchronności rewolucji, z czym nzwet większość obecnych spadkobiercy jego ideologii się już nie zgadza... .


wyrazam tylko swoja prywatna opinie, ale taki unabomber mial racje.
co do rewolucji, to bedzie ciezko. musialbys jakos uwzglednic,
a w zasadzie ustawic w centrum rozgrywki idee zmiany spoleczenstwa.

w zasadzie to dogs in the vineyard z lekkimi przerobkami dobrze, by sie
do tego nadawalo.

Cytat:

Idee idealnych społeczeństw, mogą już chyba na obecnym etapie pełnić rolę satyry samej w sobie. Może zresztą nienajlepiej się wyraziłem, smieszna nie niała być sama utopia a raczej rozziew między teorią a rzeczywistością - co, jalk mawiał Bareja, stanowi esencję komizmu.


czyli chcesz zrobic system oparty o angielska komedie charakterow?

Cytat:

Jeśli byś ten projekt rozwijał prozac, to ci pomogę, ale szczczerze mówiąc, liczyłem że popłynie od was ożywczy strumień świadomości, z którego bedę mógł wyłowić jakieś pomysły, bo sam w zasadzie niczym ponad to, co już napisałem nie dysponuję... .


teraz mam troche rpgow do skonczenia/poprawienia.
zobaczymy.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:09, 16 10 2005
Misz
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Acha, czekaj, czekaj. Może konwencja komiczna nie jest konieczna, może niepotrzebnie przyjąłem takie złożenie... .
NIE chciałem zrobić jak mówię, naiwnej gierki o tym, że to takie głupie i takie śmieszne, bo takie głupie. Tytuł Kapitał - jest tytułem dzieła Marksa, mówiącego o podziale kapitału czyli środków produkcji, o materializmie dialektycznym i o nieuchronności rewolucji. W sumie to może być całkiem poważna gra.

Tytuł, myślę, jest jednak właściwy - chociaż, jeśli ktoś ma lepszy pomysł .... . Chodzi o walkę klas. Klasy walczą o kapitał czyli o władzę, o materię, o środki producji. Gracz może się opowiedzieć po dowolnej stronie - po stronie komunistów i wtedy jego zadaniem będzie doprowadzenie do rewolucji, albo po stronie kapitalistów - i wtedy bedzie walczył przeciwko komunistom. Trochęjak w grze komputerowej. A interpretacje, niech dopisują sami gracze... .

To nie jest gra w świecie współczesnym, ale widzę, że to wszystko jest jednak zbyt bliskie współczesności, bo nie potrafimy tego oddzielić od naszych poglądów politycznych i traktować jak średniowiecza, czy innych epok historycznych.

Że demokracja, i wogóle współczesny świat są wadliwe? Wiem o tym, i mój udział w Nieborakach jest właśnie próbą, jakiegoś odegrania się na chorej rzeczywistości Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:38, 16 10 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





w naszej czesci swiata z zalozenia bedzie budzil kontrowersje.
nie o to chodzi. wciaz probuje zlapac jakis uchwyt na twoj pomysl,
do czego to mozna wykorzystac w grze.

np. w mojej kiedys planowanej grze - Rewolucji!, nabijalem sie
z folkloru komunistycznego - zaplute krasnoludy reakcji, elfia
bratnia pomoc, bogini Aurora. imperialistyczna propaganda
traktowana jak mity Cthulhu. nic powazniejszego.

ty cały czas zamierzasz robic powazniejszego, mowiac przy tym
o grze satyrycznej. mozna robic powazniejsza satyre, ale to wymaga
glebszego podejscia do tematu i sporej wiedzy do gry. tego sie nie da
na razie uniknac.

Kapital jest w miare dobry jako dokument epoki - mowimy o czasach
w ktorej industralizacji byla traktowana z nieufnoscia i istnialy sentymenty
luddytow, rodzily sie idee narodowosciowe wraz z upadkiem wielkich
europejskich imperiow, idee anarchistyczne i antypanstwowe byly u
szczytu popularnosci. byla popularna idea rewolucji jako takiej.
czas przemian. dobra, wsrod kregow w ktorych dzialal Marks.

dlatego pytalem, do jakiego okresu chcesz sie odniesc.

moze z tego powstanie angielski serial komediowy
o politycznych frustratach, cos w rodzaju seriali, z ktorych slyna anglicy -
allo, allo; torcik podano; pan wzywal, milordzie; tak, panie premierze;
czarna zmija; czy kilkanascie innych satyr na epoke czy grupe spoleczna.

jednak usialbys sie zdecydowac, czego dokladnie chcesz.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kapitał
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin