Ninetongues |
degustator autorek |
|
|
Dołączył: 03 Lis 2006 |
Posty: 117 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Wawa |
|
|
|
|
|
|
[Uwaga! Grafiki użyte przy ilustracjach na kartach nie są moją własnością i służą jedynie jako przykłady. Nie wykorzystuję ich komercyjnie i nie roszcze sobie do nich żadnych praw, oraz zazanczam, że w wersji finalnej owe grafiki nie zostaną wykorzystane]
Nie będę się dużo rozpisywał o ID, chciałem tylko pokazać projekcik, nad którym teraz najwięcej siedzę. To pierwsza rzecz w której wydrukuję zestaw pokazowy, zaniosę w pudełku do wydawnictwa zajmującego się grami w Anglii i przedstawię. Wybaczcie więc literówki na kartach i to, że nie wyjaśnię po kolei i dokładnie zasad, bo rzecz jest jeszcze dośc płynna.
Jest parę rzeczy, które wymagają przemyślenia i dopracowania, ale pomysł jest banalny.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
To gra o śnieniu. Całkiem zwyczajnym, codziennym śnieniu. Celem graczy jest jak najdłużej utrzymać się we śnie i uniknięcie Przebudzenia. ^^ Każdy na czas sesji przejmuje kontrolę nad jednym ze Śniących, zwykłych ludzi, którzy potrafią śnić wspólnie jeden sen.
Są trzy tryby gry:
Solo - coś w stylu pasjansa, tylko zabawniejszy. Gracz losowo układa na stole planszę Snu [czyli karty snów face down] i wybiera od której zaczyna, po czym wędruje po snie, odkrywając sąsiednie karty, zbierając przedmioty, wypełniając instrukcje, spotykając dziwaczne postacie, albo przeciwników.
Multiplayer - To samo, tylko graczy jest kilku. Mogę ze sobą współpracować, albo walczyć, żeby powyrzucać innych ze snu, jak kto woli.
i RPG - wymagający GMa, który Komponuje karty snów w konkretny Sen, tak jak GM tworzy scenariusz. Na bazie odkrywanych Kart Snów buduje swoją historię, a gracze się w nią włączają, jak na normalnej sesji RPG.
Postacie mają swoje atrybuty i zawsze jednego SPECIALA, czyli zdolność wyjątkową tylko dla siebie.
Oto karta postaci, wersja jeszcze bez atrybutów:
[link widoczny dla zalogowanych]
Istnieją cztery nacje/kolory w ID:
ONEIROS - czyli czysta inspiracja, źródło natchnienia ludzkości, zaskakujące i cudowne
FORMIDO - koszmary, źródło strachu, z tej dziedziny pochodzi najwięcej przeciwników
VITREO - lustro ludzkiej duszy i doświadczeń z życia. Wygląda jak nasza rzeczywistość w krzywym zwierciadle. Normalne - nienormalne, pełne Twoich sąsiadów, kumpli i miejsc które znasz
SIGNUM - czyste znaczenie, prawda ukryta pod symbolami
Oczywiście kolory mogą się przenikać tworząc fascynujące kombinacje. Na przykład "Twój sąsiad jest wilkołakiem", czyli Vitreo-Formido itp.
Oto parę przykładowych kart snów:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
A to karty Scenerii. Każdy Sen [układ sześciu kart na stole] zaczyna się wyciągnięciem Scenerii, która modyfikuje atrybuty postaci i daje różne możliwości:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Gra wykorzystuje różnokolorowe żetony, zwane z angielska Drops, i wielkie znaczenie w tej grze ma strategia wydawania owych Drops na różne akcje, bo kiedy skończą Ci się żetony, budzisz się. Na koniec jeszcze fragment instrukcji:
-----------STATES---------------------------------------
R.E.M. - the normal phase of Dreaming
VERGE - Daydreaming. The moment of choice: get full control over some aspects of Dream risking awakening, or easily get back into REM
AWAKENING - out of the Dream. You can only try to Trace it back, but know this: Once lost Dream is never the same, even if You'll Trace it
TRACING - trying to get back to the Dream You have Awaken from. If succesful, You can continue Your Dream, which becomes a bit confusing
-----------ATTRIBUTES------------------------------------------
CHARACTERS:
Dreaming
Potency
Effect
Reaction
ENCOUNTERS:
Density
Effect
Reaction
(some: Potency)
OBJECTS:
Density
(some: Effect)
(some: Potency)
(some: character attributes mod.)
EVENTS:
-random-
-----------GAME----------------------------------------
0 - DM composes the Dream Deck [app. 36 cards]
1 - every Player chooses his/her character for session
2 - Player get their starting Drops Pool
3 - the Drop Sack is set in the middle
4 - the Free Drop pool lays in the reach of Players
5 - DM gives Players the introduction and Dream title
now scenes start
-----------GAME-------|-------SCENE----------------------------------------
1 - draw a Scenery
2 - draw mood [O, F, V or S]
3 - DM draws six Dream Cards and Compose them as he like into Dream
4 - DM lays the Dream on the table, in chosen order/form, and attach the Scenery [starting here] card to one of them
5 - Players check their Reactions
owner of the Character with the highest Reaction starts his turn |
|