autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Hail to the king, baby! Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Hail to the king, baby!
PostWysłany: 22:41, 27 02 2006
Przemycarz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Taki jest tytuł mojej niedługiej, acz interesującej autorki, w której gracze wcielają się w bohaterów pokroju Duke'a Nukema czy Serious Sama. Po prostu: dużo akcji i specyficzny humor. Do tego mechanika oparta o rzut monetą. Więcej chyba nie trzeba dodawać Wink.

[link widoczny dla zalogowanych] można ściągnąć kompletne, choć krótkie (16 stron), zasady tego systemu (w PDFie). Przyjemnego czytania.

Wersja jest może jeszcze trochę robocza - jestem otwarty na wszelką krytykę i propozycje zmian.

Pozdrawiam,
McRogatko


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:10, 27 02 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Czytam czytam i
Cytat:
Nie powinno
przyznawać się ich w dużych ilościach,
tak ze 3-5 na całą rozgrywkę.


Takie zdania nie powinny się pojawiać.

Cytat:
Jak już Mistrz określi wymagany do
pełnego powodzenia sukces, należy
dobrać odpowiadającą do akcji cechę.


Znowu...

Mimo stylizacji trzeba uważać na język.

A gra dość dziwna. Trudno wyobrazić mi sobie sesję dłuższą niż 20 minut ;/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:36, 28 02 2006
Przemycarz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





beacon napisał:
Trudno wyobrazić mi sobie sesję dłuższą niż 20 minut


W sumie zgadzam się z tobą. Może nie tylko 20 minut, ale gra ma z założenia nie trwać długo (gdzieś to tam nawet napisałem). Jakieś pół godziny, powiedzmy do godziny, przy nieco bardziej wykminionej sesji. I o to w tym chodzi: bez większego przygotowania, bez jakichś niezbędnych warunków, tylko odprężająca i lekka rozrywka.

Co do tych zdań to niezbyt rozumiem. Może nie są najlepsze, ale wydaje mi się, że przekazują w miarę jasno informacje (znaczy, ich sens jest zrozumiały).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:45, 28 02 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Heh jak na grę o rozwałce to zasady posiada raczej jak do gry narracyjnej, a ja myślałem, że akcja ala Duke Nukem powinna mieć raczej mechanikę w której uwypuklone są pewne elementy (hed szoty, latanie na rakietnicy, jakieś bonusy za dobre teksty ala Duke, bonusowe znajdźki, itp.). Brakuje mi tego klimatu, ale poza tym systemik wygląda nieźle, w sam raz na te 30 minut Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:48, 28 02 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Całości jeszcze nie czytałem, ale co do cytowanych zdań - proponowane kryterium zrozumiałości tekstu jest co najmniej niewystarczające. Należy unikać w publikacjach języka potocznego, bo wkrótce sprowadzimy sprowadzimy mowę ojczystą do poziomu "ugh ugh".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:07, 28 02 2006
Przemycarz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Quba napisał:
Heh jak na grę o rozwałce to zasady posiada raczej jak do gry narracyjnej, a ja myślałem, że akcja ala Duke Nukem powinna mieć raczej mechanikę w której uwypuklone są pewne elementy


Z kolei taka ogólnikowa mechanika, czyli przystosowana do gry narracyjnej, pozwala na bardziej widowiskowe, "filmowe" akcje. Poza tym zasady celowo są krótkie i nieskomplikowane. A klimat można osiągnąć sposobem odgrywania postaci i opisywania sytuacji, nie trzeba wszystkiego uwzględniać w mechanice, według mnie.

Zuhar napisał:
Należy unikać w publikacjach języka potocznego, bo wkrótce sprowadzimy sprowadzimy mowę ojczystą do poziomu "ugh ugh".


Hm... nie sposób nie przyznać ci racji Wink.
Chciałem napisać całość raczej tak luźno, ale starałem się też nie przesadzać z mową potoczną. Starałem się, ciężko mi samemu ocenić, jak wyszło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:15, 28 02 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Mechanika jest fajna, ale czy odbiorca tego typu konwencji nie wolałby bardziej szczegółowej i klimatycznej mechaniki?
Jest taki RPG o rozwałce only, zwie się Violence, to właśnie parodia tego typu gier, a liczy się tylko rozwalanie wrogów (np. babcia na wózku), jest tam fajny parametr "Wszystko pozostałe" czy siakoś tak Wink Brakuje mi takich smaczków tutaj.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:48, 28 02 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Chciałem napisać całość raczej tak luźno, ale starałem się też nie przesadzać z mową potoczną. Starałem się, ciężko mi samemu ocenić, jak wyszło.
Proponuję przeczytać Neuroshimę (o ile tego jeszcze nie zrobiłeś), w miarę możliwości ed. 1,5. Tam uświadczysz porządnego warsztatu "luźnego języka". Dowcipy, dygresje - tak to się osiąga. Nie przez upraszczanie do granic dopuszczalności zdań itd. Jak napiszesz "chop" zamiast "chłop" to nie będzie luźniej. Conajwyżej będzie wieśniacko (bądź stylizowanie na wieśniacko).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:13, 28 02 2006
Przemycarz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Quba napisał:
Jest taki RPG o rozwałce only, zwie się Violence, to właśnie parodia tego typu gier, a liczy się tylko rozwalanie wrogów (np. babcia na wózku), jest tam fajny parametr "Wszystko pozostałe" czy siakoś tak Wink Brakuje mi takich smaczków tutaj.


Rozumiem. Trochę może to moja nieudolność, ale jednak "Hail to the king, baby!" nie ma być parodią czy grą humorystyczną. Tylko grą pogodną, wesołą, lekką. Więc przesadzać z tym humorem też raczej nie można.


Beacon:

Chyba przesadzasz z "upraszczaniem do granic dopuszczalności" i przykładem "chopa", aż tak źle nie jest Wink. Ale rozumiem, coś tam postaram się może zrobić ze swoim stylem.

A jakieś uwagi do treści?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:30, 28 02 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Chyba przesadzasz z "upraszczaniem do granic dopuszczalności" i przykładem "chopa", aż tak źle nie jest Wink. Ale rozumiem, coś tam postaram się może zrobić ze swoim stylem.
Wybacz. Przerysowałem trochę, ale sądziłem, że tak lepiej zrozumiesz co chciałem powiedzieć (napisać) ;p

Co do treści - pomysł jakiś w tym jest. Ale mechanika - rzut monetą - kind'a weird? No i generalnie gra nie trafia w mój gust, dlatego nie chcę się wypowiadać ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:04, 25 05 2006
Dungal
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Witam!

Jestem tu nowy i ściągnąłem ostatnio parę gierek:) Może wyrażę swoją, chyba odmienną opinię w tym temacie. Otóż bardzo spodobał mi się pomysł tej gry- co więcej uważam go za naprawdę nowatorski i wspaniały. To, że można zagrać w niego prawie wszędzie i bez większoego przygotowania, że jest lekki i relaksuje a nie wpędza w jakąś psychozę i nie pozwala potem zasnąć, i że graczy znajdzie się wszędzie, bo prawie każdy grał w te gry- przynajmniej niektóre. Oczywiście wymagałby dopracowania czyli 2 rzeczy -jak już wspomniano: język i mechanika. Zachęcam autora do przejrzystego napisania systemu i nieco zmiany mechaniki- niekoniecznie na kostkę bo pomysł z moneta jest nieprzeciętny, chociaż równie dobrze można by grać przez np. "nożyce, kamień i papier". Chodzi mi o jasne jej wyjaśnienie- min jakie cechy mają przeciwnicy, bo tego nie wyczytałem a w jakiś sposób muszą trafiać bohaterów, czy poprawienie i rozspisanie tabeli broni, pancerzy, skilli itd.

Pozdrawiam Wszystkich!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:30, 26 05 2006
Przemycarz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Bardzo mi miło, że Ci się podoba Wink.

Co do języka: postaram się popracować. Nie będę nic obiecywał, ale może poprawię wszystko i wrzucę. Kiedyś.

Co do mechaniki: "nożyce, kamień i papier" mogłoby wychodzić chyba czasem nieco za długo. Nieee, zostanę przy monecie...
Przeciwników ciężko opisać, bo mogą być naprawdę przeróżni. Poza tym posiadają właściwie tylko dwa współczynniki: życie i obrażenia. Przy pierwszym zaznaczyłem, ile powinien mieć stwór rozmiarów człeka. Przykłady też mogą chyba być pomocne. Choć może rzeczywiście przydałoby się temat rozwinąć.
Nigdy nie lubiłem tabel. Wolę grę narracyjną - stąd może "nieco" skąpe rozpisanie mechaniki. Starałem się zamieszczać tylko przykłady, a nie wypisywać wszystkich możliwości. Akurat to mi odpowiada i będę tego bronił Wink.

Też pozdrawiam,
McR


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:42, 26 05 2006
Dungal
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Dobra, w takim razie mam pytanie: jak określa się czy postać została trafiona przez przeciwnika? Czy należy tu rzucać na Przeczucie? W sumie zgadzam się z Tobą co do mechaniki. Zostaje zatem czytelne przepisanie całości ale w takim klimaci jak jest i tak żeby pozostało te 16 stron Smile

cya


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:34, 27 05 2006
Przemycarz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Dungal napisał:
Dobra, w takim razie mam pytanie: jak określa się czy postać została trafiona przez przeciwnika? Czy należy tu rzucać na Przeczucie?


Ciężko powiedzieć... Zazwyczaj rzeczywiście będzie to Przeczucie, jednak unikanie to nie jest to jakiś szczególny, oddzielny rzut. Przeciwnicy po prostu występują jako przeszkoda w zwykłych akcjach.
Jeśli postać akurat przechodzi po linie (a więc wykonuje czynność Sprawnościową), a wrogowie do niego strzelają - trzeba po prostu utrudnić test Sprawności, a nie wykonywać jakiś kolejny rzut na uniknięcie pocisków. Kwestia, czy niepełne powodzenie w teście oznacza spadnięcie z liny, czy otrzymanie trafienia pozostaje już w gestii Mistrza.
Jeśli jednak bohater po prostu stoi naprzeciw wrogów, a ci do niego naparzają - będzie to test na Przeczucie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:06, 28 05 2006
Dungal
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Dobera wszystko jasne Smile Mam jeszcze pewne zapytania co do broni i pancerzy.. Ile powinień zadawać obrażeń minigun czy inny ckm? Na pewno więcej niż strzelba (swoją drogą ma ona cholerny wykop Very Happy ). I czy nasi Twardziele mogą nosić pancerze o wartości redukującej powiedzmy 1 lub 2, a może bierze się pod uwagę tylko Hart?

Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hail to the king, baby!
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin