autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Hail to the king, baby! Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 17:25, 28 05 2006
Przemycarz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Dungal napisał:
Ile powinień zadawać obrażeń minigun czy inny ckm?


Heh, nie jestem znawcą broni palnej i nie wiem co dokładnie z jaką siłą strzela. Minigun powinien (chyba) zadawać tyle samo obrażeń co zwykły karabin maszynowy. Po prostu strzela kilka razy szybciej - jednak pojedynczy pocisk rani z podobną siłą (tak mi się wydaje przynajmniej Wink). Wszystkie bronie wymienione w tej przykładowej tabelce to (jak z resztą zaznaczyłem) pojedynczy strzał, tylko jeden pocisk. A szybkostrzelność to już zupełnie inna sprawa.

Dungal napisał:
I czy nasi Twardziele mogą nosić pancerze o wartości redukującej powiedzmy 1 lub 2, a może bierze się pod uwagę tylko Hart?


Bohaterowie jak najbardziej mogą nosić pancerze. O ile tylko nie godzi to w ich dumę Wink. I ich wartość odlicza się od wartości obrażeń. Nie ma tu rozróżnienia pomiędzy bohaterami a wrogami - pancerz jest pancerz Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:04, 28 05 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Kaliber miniguna jest mniejszy. Stąd nazwa tej broni. Stosunkowo jest sporo mniej skuteczny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:45, 28 05 2006
Dungal
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Heh, bywają różne miniguny Smile Np. taki Gatling montowany na śmigłowcach ma 12,7 mm czyli tyle co największa spluwa nie wspominając o zwykłych karabinach. Oczywiście są też 5,56 mm czy 7.62 -zależy od modelu. No ok tyle co wiem o kalibrach "miniguna". Ale przede wszystkim chodzi o szybkostrzelność, gdzie te pociski są wystrzeliwane z ogromną szybkością. I myślę, że trochę trudno tu liczyć od jednego pocisku a jeszcze trudniej liczyć ile pocisków trafiło. Moim zdaniem Obrażenia ciężkiego karabinu maszynowego w tym systemie powinny być 6 czyli nieco mniej niż wyrzutnie a więcej niż strzelba (która moim zdaniem powinna być zamieniona miejscami z karabinem/snajperką). Może przedstawię jak ja to widzę:

-Wręcz 1-2
- Kastet, glan, pałka, nóż 2-3 (gdzie np małe noże do rzucania to 2,
a prawdziwe kosy 3)
- Lekki karabin, pistolet maszynowy (mały kaliber ale szybkostrzelny) 3
- Pistolet, rewolwer (lekki 2, ciężki 3)
- Strzelba 4
- Karabin, snajperka 5 (chociaż z tą strzelbą może być bo niezły klimat Smile)
- Ckm, minigun (też zależy jakie to wielkie) 6-7
- Rakieta z rakietnicy 7

A tu jeszcze coś z tamtych gier:
- Piła łańcuchowa 4 (tak na bliskie spotkania Cool )

Dochodzi oczywiście kwestia narracyjna, jaki to ma zasięg i obszar działania, nie bawiąc się w parametry.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:02, 29 05 2006
Przemycarz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Jak w sumie uważasz. Jak wspomniałem na broni zbyt się nie znam. Z drugiej jednak strony nie zapominaj, że nie ma to być zbytnio realistyczne.

A co do strzelania seriami to zawsze miałem z tym problem w mechanikach. Wciąż jednak uważam, że najlepszym sposobem (przynajmniej w takiej sytuacji, jaka jest w HttKB!) jest liczenie każdego pocisku oddzielnie. Jak z miniguna będziesz strzelał kilka sekund i wystrzelisz tę setkę pocisków o, powiedzmy, obrażeniach 2, to możesz maksymalnie zadać 200 obrażeń. Nie jest skomplikowane określenie jaka tego część trafiła (w zależności od wyniku testu) i w co konkretniej. Tym bardziej, że realizm nie jest tu taki ważny. A określanie obrażeń dla całej serii pocisków wprowadza tylko kolejne problemy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:47, 29 05 2006
Dungal
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





200 obr? Heh, czemu nie Very Happy Nawet nieźle z tym pomysłem- wiem już o co chodzi Wink Tylko też wtedy rozpatrywanie ile czy ilu i w co, za pomocą testów może też zaprzątać głowę MG. No ale to trzeba zobaczyć w praktyce Smile Mam zapas wizytówek i robię w wolnych chwilach mega-twardzieli Cool Myślałeś żeby poprowadzić przez forum sesyjkę? Bardzo chętnie bym zagrał a siedzę w domu i nie mam za duzo czasu poza spoglądaniem co jakiś czas na forum. Można by zrobic prawdziwego fpp'ka z szerszym rozpisywaniem swoich działań. Co Ty na to?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:00, 30 05 2006
Przemycarz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Dungal napisał:
Myślałeś żeby poprowadzić przez forum sesyjkę? (...) Co Ty na to?


Hehe, nie wiem czy to dobry pomysł. Obawiam się, że systemik nie jest zbytnio przystosowany do gry przez forum... Pomyślę o tym. Ale chyba raczej nie wyszłoby z tego nic dobrego (w sensie z sesji, nie z myślenia Wink).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:56, 26 12 2007
Przemycarz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Choć gra "Hail to the king, baby!" wzbudziła cokolwiek niewielkie zainteresowanie i nikomu, z jednym wyjątkiem, nie przypadła do gustu, niezmordowany autor tego dzieła (czyli ja!) nie zaprzestał swych jakże mozolnych prac. Dlatego też mam zaszczyt przedstawić... drugą wersję gry! Wink.

Do ściągnięcia [link widoczny dla zalogowanych], poprawione, ulepszone i, choć wcześniej już krótkie, teraz jeszcze skrócone!
Do pobrania również spakowane, razem z wizytówką postaci - [link widoczny dla zalogowanych].

Zapraszam do zapoznania się i skomentowania. Skoro jest krótsze, może więcej osób przeczyta. I mam nadzieję, że ktoś się zlituje i napisze chociaż jakiś komentarz Wink.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Przemycarz dnia 21:02, 26 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:16, 27 12 2007
Dungal
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jako fan "Hail to the king, baby!" przyznam, że zmiany choć niewielkie, wyszły temu systemikowi na dobre.
Przede wszystkim, poprawiła się czytelność - skrócona forma, layout, skład. Poprawione zostały znacznie wszelkiego rodzaju błędy literackie, chociaż klika rzeczowych czy stylistycznych pozostało, które podkreślają klimat Wink Ale sam nie jestem ekspertem od polskiego, więc może się mylę. Ważne, że czyta się łatwiej, szybciej i przyjemniej oraz najważniejsze - ze zrozumieniem.
Mechanika, została nieco rozbudowana, ale założenia pozostały te same. Tylko, że dzięki ogólnej czytelności, zrozumiałem ją w całości za pierwszym przeczytaniem, w słabym świetle i przy znacznym zmęczeniu, więc nie mam zastrzeżeń.
Pozostaje przetestować grywalność i zobaczyć jak to się ma w praktyce!
Przemycarz, mam do Ciebie pytanie: prowadziłeś swoją grę znajomym? Jak się sprawdza?

Gratuluję autorowi pomysłu, determinacji i poczucia humoru Smile

Pozdrawiam Wszystkich!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dungal dnia 23:18, 27 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:56, 28 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Co do czytelności - te obrazki mi utrudniają rozszyfrowanie tekstu.

A mechanika w której nie ma szans porażki... nie jest raczej emocjonująca.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:00, 28 12 2007
tecbug
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





dlaczego obrazki zlewaja sie z tekstem? Niektorych tekstow w ogole nie da się odczytac Smile
"A mechanika w której nie ma szans porażki... nie jest raczej emocjonująca." - zgadzam sie calkowicie. Moim zdaniem powinienes skomplikowac troche mechanike i dodac liste np. specjalnych umiejetnosci, czy broni. Gracze zwykle nie lubia sami wymyslac wszystkiego , tylko wola porownywac parametry i wybierac z listy.
Dorby pomysl, ale z taka zdawkowa mechanika raczej daleko nie pociagnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:34, 28 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ja to bym tą mechanikę wywalił, a za to wymyślił jakieś indiaństwo. No ale od takich pięknych rozwałek jest w końcu DnD. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:19, 28 12 2007
Dungal
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Hmm, co do czytelności: jak się wydrukuje te 2 strony, czyta się bez problemu, na monitorze zupełnie inna sprawa.

W mechanice zdarzają się porażki, chociaż pewnie bardzo rzadko - ale w końcu, postacie posiadają tylko 3 bonusy, wystarczy żeby czasem MG utrudniał i podstawiał trudniejsze sytuacje.

Nie grałem jeszcze, ale podejrzewam, że pół godziny to max na jedną sesję, w sam raz na krótki przejazd pociągiem, więc nie porównywałbym tego do D&D. "Hail.." to nie jest poważny system, nie grałoby się w niego regularnie co tydzień, tylko raz na jakiś czas, dla zabicia czasu czy rozładowania emocji Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:47, 29 12 2007
Przemycarz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Dzięki Dungal za ciepłe słowo Wink.

Cytat:
Przemycarz, mam do Ciebie pytanie: prowadziłeś swoją grę znajomym? Jak się sprawdza?


Ekhm... no... ten... eee... tego... dobra, przyznam się, nie prowadziłem Wink. Niestety, moi znajomi wykazują podobne zainteresowanie tematem jak ludzie z internetu Wink.
Ale, ale! Wysunąłem propozycję zagrania sesji przez forum w Hail to the king, baby! Nie wiem, czy znajdę chętnych, ale... [link widoczny dla zalogowanych].

Cytat:
Co do czytelności - te obrazki mi utrudniają rozszyfrowanie tekstu.

Cytat:
dlaczego obrazki zlewaja sie z tekstem? Niektorych tekstow w ogole nie da się odczytac


Hm... może kwestia jakichś ustawień monitora, jasności czy coś - u mnie widać dobrze. Na wydruku również bez zarzutu. Tak czy inaczej, to detal...

Cytat:
A mechanika w której nie ma szans porażki... nie jest raczej emocjonująca.


No tak, tylko, że, heh, to nie mechanika ma być emocjonująca, a rozgrywka Wink.
A swoją drogą, gdybyś wczytał się głębiej, zauważyłbyś, że choć może szansa porażki jest nikła (ale jest!), to z kolei osiągnąć pełen sukces nie jest tak banalnie łatwo. Totalna przegrana cóż... po prostu nie pasuje do konwencji Wink. Ważna jednak jest bardzo również jakość sukcesów. Brak widowiskowości może w końcu doprowadzić, poprzez utratę Ego, do "śmierci"...

Cytat:
Moim zdaniem powinienes skomplikowac troche mechanike i dodac liste np. specjalnych umiejetnosci, czy broni. Gracze zwykle nie lubia sami wymyslac wszystkiego , tylko wola porownywac parametry i wybierac z listy.
Dorby pomysl, ale z taka zdawkowa mechanika raczej daleko nie pociagnie.


Hm... nie. Razz
Nie wiem o jakich graczach mówisz, ale zawsze mogą oni pograć w dedeki czy warhammera Wink. Gracze tacy jak ja wolą nie mieć żadnej listy i wymyślać wszystko tylko w oparciu o przykłady Wink.

Cytat:
Nie grałem jeszcze, ale podejrzewam, że pół godziny to max na jedną sesję, w sam raz na krótki przejazd pociągiem, więc nie porównywałbym tego do D&D. "Hail.." to nie jest poważny system, nie grałoby się w niego regularnie co tydzień, tylko raz na jakiś czas, dla zabicia czasu czy rozładowania emocji


Dokładnie, o to mi właśnie chodziło! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:21, 29 12 2007
Dungal
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Wypas! Zgłaszam się na ochotnika Very Happy

Mam kilka postaci, jeszcze z pierwszej edycji. Jutro podeślę, zarejestrowałem się też na wskazane forum - czekam na aktywację.

Mam pewien pomysł, oczywiście do Twojej akceptacji Przemycarz. Pomyślałem, że super jakby zrobić małą pomoc dla MG, która byłaby naprawdę przydatna: wizytówki na przygody. Dokładnie tego formatu co dla postaci graczy. Tylko, że na jednej stronie byłoby miejsce na opis fabuły, na drugiej na przykład statystyki wrogów. I tyle Smile Mistrz Gry jak wpadnie na coś ciekawego, może zapisać i wsunąć do portfela. Wymyślanie takich przygód jest łatwe i przyjemne, a dzięki temu mielibyśmy zawsze coś w zanadrzu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:51, 29 12 2007
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Gra dobra,ale czytelność na monitorze naprawde odgania.
I jest błąd w archetypie:p.
Tak subiektywnie widzi mi się idealnie do baru.Chyba poprowadze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hail to the king, baby!
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin