autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> flashback rpg Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
flashback rpg
PostWysłany: 14:14, 23 09 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





amnezja/flashback rpg

o co chodzi:

o opowiedzenie historii w stylu tozsamossci bourne'a i okolicach.

gracze:

to postacie z amnezja, ktore powoli odnajduja swoja tozsamosc
i intryge zwiazana z jej utrata.

gracze moga swoboodnie wstawiac flashbacki/powracajace wspomnienia,
ktore im sie kojarza z aktualna sytuacja/opisem mg, jakims detalem.

zasady: istnieja kilka pul punktow - jedna ogolna, gracz moze
pobierac z niej punkty tylko za zgoda innych graczy i indywidualna pula kazdego gracza.

pule moga byc uzyte do rozstrzygniecia aktualnej sceny na korzysc
graczy,

"przypomnienia" sobie umiejetnosci,

"znalezienia" uzytecznego przedmiotu, choc to ostatnie wymaga
flashbacku(ale ten flashback nie musi byc glosowany).

jesli przedmiot nie jest daje graczom jakies specjalnej przewagi,
to flashback nie kosztuje punktow.

gracze maja na poczatku po 1 punkcie, ktory umieszczaja albo
w puli indywidualnej albo grupowej.

mg przedstawia pierwsza scene.

gracze, jesli chca, to opisuja jakies wspomnienie, zwiazane ze scena.
wtedy gracze i mg glosuja, czy przyjac ten flashback. (czarne i biale
zetony) przewaga czarnych, wspomnienie jest odrzucane. przewaga
bialych - jest przyjmowane, a gracz zyskuje tyle punktow, jaka byla
przewaga nad czarnymi.

moze je wtedy podzielic na pule wspolna dla wszystkich i indywidualna
tego gracza.

mozna dac maksymalnie 3(moze 2) flashbacki na scene.

jesli scena jest niebezpieczna lub z zagrozeniem dla graczy, to musza
wydac punkty. mg ocenia trudnosc na 1 - 3 punkty. od ilosci wydanych
punktów zalezy wynik.

trud. - pkt. I wynik sceny
-3 I porazka z komplikacjami
-2 I porazka
-1 I sukces z komplikacjami
0 I sukces
+1 I duzy sukces


mg: siedzicie w kawiarence, oczywiscie nie wiecie jak sie nazywacie,
ludzie mowia w nieznanym wam jezyku. obok was przechodzi atrakcyjna
brunetka w czerwonej sukience, dwoch zandarmow...
gracz: maja bron?
mg: maja.
gracz: flashback - jakis oboz, chyba wygladajcy na wojskowy i mnostwo
ludzi w mundurach, cwicza strzelanie, w tle widac jakis las...
mg: dobra, wystarczy, teraz glosowanie.

mg moze tymczasowo okreslic jaki to ma zwiazek z sytuacja, czy to byl
oboz jeniecki, tajny oboz szkoleniowy.

gracz 2: ta brunetka..flashback - pamietam, jak jakas kobieta dawala mi
koperte.
mg: dobra , glosowanie.

co jest w kopercie zalezy od mg.

i tak dalej


ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:38, 23 09 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





A przez moment myślałem, że będzie RPG oparte o grę Flashback Smile (swoją drogą świat tam był ciekawy, te fioletowo-różowe obce łażace po sufitach były niezłe). Ten pomysł wydaje mi się bardziej rozszerzeniem zasad (utwierdzenie flashbacków w mechanice) niż samą grą... Chyba że wiązałoby się to w jakiś sposób z całym celem/fabułą gry.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:17, 23 09 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





zawsze chcialem zrobic gre o amnezji, tylko w wiekszosci tradycyjnych
rpgow za duza rola by spadala na mg, a gracze byliby tylko pionkami.
flashbacki w zasadzie stanowia rdzen gry - gracze ustalaja co sie dzialo,
a mg tylko wyciaga konsekwencje. dodatkowo flashbacki sa jedynym
zrodlem punktow potrzebnych do sukcesow postaci.

co jeszcze mi sie w tym pomysle podoba - plynne przechodzenie miedzy
aktywnoscia graczy a mg i tworzenie fabuly na poczekaniu. wystarczy,
ze mam pierwsza scene - jestescie w zrujnowanym laboratorium, na ten
przyklad, a gra powinna ruszyc z kopyta. wlasnie dzieki flashbackom.

wazne, zeby gracze wiedzieli o co chodzi, ze nie wystarczy czekac na
"scenariusz w tamta strone" czy inne takie.

co do flashback, zgadza sie fajna gra, szkoda, ze za daleko w niej
nie dotarlem.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:01, 23 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Jak zwykle prozac tak zapisałeś tą mechanikę, że nic nie rozumiem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:57, 24 09 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





amnezja rpg - minigra(ujecie pierwsze, klaps 34)

Kilka głębokich oddechów, nie spieszyć się z pisaniem. Nie wszyscy
wiedzą o wynalazkach ze zgniłego zachodu.

Założenie gry:

Postacie cierpią na amnezje, w trakcie sesji odkrywają intrygę,
która do tego doprowadziła oraz swoją tożsamość.

Uwagi o mechanice:

Mechanika nie jest symulacją świata gry. Zajmuje się raczej
kontrolą narracji pomiędzy MG a graczami - kto ma jaki bezpośredni
wpływ na grę i kiedy.

Korzysta z założeń conflict resolution - nie rozstrzyga sie pojedynczych
działań, tylko całą sytuację, na którą składają się działania.

Na przykład w scenie pościgu zamiast testować bieganie/wytrzymałość
ściganego i ścigającego, umiejętność wspinaczki przy przechodzeniu
przez płot w zaułku, refleks, czy ścigający uniknie rzuconego kosza
na śmieci, itd. testuje się ogólnie całą sytuację i zależnie od tego,
co kto chciał osiągnąć i jak, taka bedzie narracja wyniku.*

Zasady

Mechanika jest bezkostkowa i opiera się o pulę punktów wydawanych
na pokonanie jakichś przeciwnośc. Istnieją dwa rodzaje pul -
wspólna, może z niej korzystać każdy gracz, ale za zgodą innych
i indywidualna, wtedy gracz może ją wydawać jak chce.

Cechą wyróżniającą Amnezję jest możliwość wpływu graczy na sesję
za pomocą flashbacków. Flashbacki to powracające wspomnienia,
związane z określoną sytuacją.

Na początku gry nie jest znana jej fabuła, to gracze właśnie, opowiadając
swoje powracające wspomnienia, tworzą scenariusz - kto, co i dlaczego
im zrobił taką brzydką rzecz jak amnezja.

Żeby istniała kontrola nad rozwojem fabuły i jeden gracz nie rozwalił
całej sesji, flashbacki są głosowane. Gracze( w tym też mg) biorą
określoną ilość żetonów z dwóch pul czarnych i białych żetonów (gracz
zgłaszający flashback nie głosuje):

2 białe(wtedy nie może brać udziału w następnym głosowaniu)
1 biały żeton
zero
1 czarny żeton
2 czarne (wtedy nie może brać udziału w następnym głosowaniu)

Jeśli jest więcej białych żetonów, wspomnienie zostało przyjęte, jeśli
czarnych - odrzucone.

Wspomnienia dają możliwość wpływu na sytuacje/sceny -
gdy flashback zostanie zaakceptowany to gracz, który go zgłosił,
dostaje tyle punktów, o ile białych żetonów było więcej od czarnych.
Wtedy rozdziela je jak chce między pulę indywidualną i grupową.

Kolejna podstawowa zasada - mg zaczyna i kończy sceny. Każda sesja
składa się z dowolnej ilości scen, sytuacji.

W trakcie scen gracze mogą zgłaszać swoje flashbacki.

Scena może być niebezpieczna lub nie. Jeśli jest, mg określa jej trudność
w skali od 1 do 4. Nie ogłasza publicznie tej trudności.

Gracze wydają punkty i zależnie od wyniku scena może się zakończyć

tr. - pkt. / wynik
-3 / porażka z komplikacją, graczom nie dość, że nie wyszło, to jeszcze wdupili
-2 / porażka
-1 / sukces z komplikacją, jakieś utrudnienie
0 / sukces
+1 / duży sukces
+2 / bardzo duży sukces

Gracze dodatkowo mogą wykorzystać swoje punkty do:

"przypomnienia" sobie umiejętności - kosztuje to 1 punkt i można ją
wykorzystać za darmo w trakcie dalszej gry, daje wtedy 1 punkt.

"przypomnienia" sobie o przedmiocie - jak wyżej, tylko konieczny jest
flashback. przedmiot o małej wartości w grze albo coś popychającego
akcję do przodu jest darmowy.


/mg rozpoczyna pierwszą scenę/
Mg: Siedzicie w kawiarence, oczywiście nie wiecie jak się nazywacie,
ludzie mówią w nieznanym wam jezyku. Obok was przechodzi
atrakcyjna brunetka w czerwonej sukience, dwoch żandarmów...
(itd, opis po prostu)

Gracz: Mają broń?

Mg: Mają.

Gracz: Flashback - jakiś obóz, chyba wyglądający na wojskowy
i mnóstwo ludzi w mundurach, ćwiczą strzelanie, w tle widać las...

Mg: Dobra, wystarczy, teraz głosowanie.

/czarne 1, białe 2 - gracz zyskuje 1 punkt, włożył go do swojej puli/

/Mg może tymczasowo określić, jaki to ma związek z sytuacją,
czy to był obóz jeniecki czy tajny obóz szkoleniowy./

Gracz 2: Ta brunetka...flashback - pamiętam, jak jakaś kobieta dawała
mi kopertę.

Mg: Dobra , głosowanie.

/gracz 1 - 0, gracz 3 - 1 biały, mg - 0, 1 punkt dla gracza 2/

/mg decyduje, że w kopercie będzie adres domu w tej dzielnicy.
dodatkowo, że to pierwsza, to trudność będzie wynosiła 1/

mg: Otwieracie kopertę, znajduje się w niej kartka z zapisanym
na niej, chyba to jakiś adres. Graczu 1, zauważyłeś, że ci żandarmi
nie odeszli zbyt daleko, patrzą na was i rozmawiają przez krótkofalówkę.
Co robicie?

Gracze: Wstajemy i staramy się wmieszać w tłum.

Mg: wydajecie jakieś punkty?


ja-prozac

*być może napiszę coś o więcej o conflict resolution w późniejszym
terminie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:16, 24 09 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Ciekawy pomysł, ale mocno naciągany. Trzeba chyba ustalić dlaczego wszyscy bohaterowie cierpią na amnezję? Tutaj wprowadziłbym parę opcji w stylu:
-byli osobami oficjalnie uznanymi za zmarłe, na których rząd przeprowadzał eksperymenty
-faktycznie cierpieli na amnezję, każdy z innego powodu, wszyscy uciekli z oddziału zamkniętego Razz
-osoby zostały porwane przez UFO Smile

Mechanika jest ciekawa, jednak bardziej przypomina mi RPG Nowej Fali niż zwykłe RPG. MOże być miłym dodatkiem i odskocznią od typowej sesji, ale czy nadaje się na grę nonstop? Czekam na więcej Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:10, 24 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Mechanika jest bezkostkowa


No właśnie... Ehh...


A system jakoś mnie nei przekonuje... W końcu "jest modern d20" Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:21, 24 09 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





E tam Modern d20 nie nadaje się wszędzie i ma słabą levelową mechanikę Wink
A pomysł ja-prozac'a jest interesujący, nie skupia sie na mechanice i lataniu z kałaszami jak to ma miejsce w Modernie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:20, 24 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Wiesz, prozac... sugerowałbym coś innego.

Zrób nakładkę umożliwiającą robienie flashbacków. Tak, żeby pasowała do innych systemów. Osobiście wolę, gdy autorka jest oryginalna pod względem świata, niż mechaniki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:45, 26 09 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





nie odpowiadalem, bo bylem u znajomych w weekend. nu, leciwa z tym...

Quba
jesli chcesz nazywac to gra nowej fali, to paczemu niet?

nie za bardzo rozumiem skretu na dluzsze kampanie, ale to pewnie ja.
wole zagrac niezobowiazujaco kilka godzin z latwym wejsciem
w gre i bez przygotowan scenariusza, dlegiego dogadywania postaci.

nie wiem, czy zalapales ten maly myk - gracze sami okreslaja,
co lub kto spowodowal ich amnezje, wlasnie we flashbackach.

gdy graczowi ze swiatla halogenow skojarza sie ze wspomnieniem
braku grawitacji, bolu i dziwnych przyrzadow, to oczywista, ze ufoki
maczaly w tym odnoza i mg prowadzi zgodnie z tym flashbackiem.

w skrocie, mg odpowiada za to, co sie dzieje obecnie, a gracze za to,
co sie dzialo w przeszlosci. tyle, ze jedno potrzebuje drugiego do gry.


beacon
nakladka na system, zalezy jak chcesz rozwiazac tworzenie postaci.
jesli chodzi ci o tylko o wspomnienia, to po prostu olej punkty wydawane
na sukcesy.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:58, 26 09 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





ja-prozac napisał:
nie wiem, czy zalapales ten maly myk - gracze sami okreslaja,
co lub kto spowodowal ich amnezje, wlasnie we flashbackach.

Dobrze to rozumiem, tylko dla czego wszyscy bohaterowie cierpią na amnezję? Oczywiście, można przyjąć to jako zbieg okoliczności, ewentualnie nie zastanawiać się nad tym. Ale jeśli chce się w miarę logicznie poprowadzić (nawet z marszu) to chyba trzeba ustalić dla czego wszyscy gracze mają amnezję? A dosyć dziwne jest jeśli każdy cierpi na amnezję z zupełnie innego powodu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:51, 26 09 2005
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Może spotykają się w kółku Anonimowych Ludzi z Amnezją ALA Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:57, 26 09 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Quba napisał:

Dobrze to rozumiem, tylko dla czego wszyscy bohaterowie cierpią na amnezję?


Dobrze rozumiesz.
Dlaczego?
Banalne:

1.Zaaplikowano im za dużą dawkę np.skopolaminy (przedawkowanie wywołuje klasyczną amnezję).

2.Są byłymi agentami biorącymi udział w wyjątkowo tajnej misji...mają zakodowane informacje w podświadomości i skadowane wspomnienia na wypadek wpadki np.przez przecięcie połączenia między półkulami mózgowymi (co dziennie rano budzą się bez JAKICHKOLWIEK wspomnień) lub pranie mózgu....

ja-prozac: eeeee...jakoś mi to tak kojarzy się z "Psychosis RPG" po za tym przysiągłbym że już gdzieś widziałem zarówno mechanikę jak i sam pomysł na autorkę choć niekoniecznie razem....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:15, 26 09 2005
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Może jak Wolverine i Sabertooth z X-men byli eksperymentem naukowym, który miał stworzyć z nich znakomitych zabójców, ale coś poszło nie tak i zwiali, ale bez wspomnień.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:34, 26 09 2005
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





quba -

mozesz zaufac tworcom gier - zawsze pomina najwazniejszy element.

wiec nie pasi ci to, ze gracze tworza druzyne, jak rozumiem?
dla mnie to nie stanowilo duzego problemu - po prostu zakladam,
ze wszystkie postacie zostaly poddane temu samemu działaniu,
jakiekolwiek by ono nie bylo i na cokolwiek jeden z nich wpadnie,
to sie zdarzylo calej grupie(znaczy podobny zabieg, szczegoly
z zyciorysu to juz indywidualna sprawa)

czemu zas cierpia na amnezje - bo takie jest zalozenie gry. jesli niepokoi
cie rola mg i co taki pan w zasadzie do roboty, to jedna rzecz jest pewna,
nie planuje dalej niz scene do przodu. musi przy tym prowokowac graczy
opisem i trudnosciami scen do flashbackow i zdobywania punktow.
gracze nie moga tez byc calkowicie bierni.

moje trzecie podejscie do odpowiedzi na twoje pytanie - potraktuj cala sytuacje na poziomie metagrowym - gracze i mg sprawdzaja ile i na jakie
sposoby mozna wycisnac klasycznego motywu amnezji.

nie wiem czy ci to pomoze, ale to na razie wszystko, co moge napisac.
zabiles mie cwieka.

revolver
Psychosis znam jedynie z zalozen(kosmonauci nieswiadomi, itp)
i krotkiego opisu zasad z sieci.

co do mechaniki - wielce odkrywcza nie jest. istnieje jakies 20+ gier
pozwalajacych graczom na prowadzenie narracji i zmienianie/tworzenie
fabuly na rowni z mg.

magnes
nie podjudzaj, bo wreszcie spisze Grupe wsparcia dla sfrustrowanych
robotow rpg

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
flashback rpg
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin