endrju |
przybysz |
|
|
Dołączył: 28 Sie 2006 |
Posty: 8 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
|
|
Hobibit napisał: | Nie podoba mi się to że podczas ataku na nogi jest bonus do obrażeń. Rozumiem że można sprawić że przeciwnik okuleje ale nie zwiększa to szansy zadania obrażeń ani śmierci. To już korpus jest bardziej wrażliwy na obrażenia niż nogi i to trafienie w korpus ma znacznie większą szanse zabicia niż trafienie w nogi. |
Ale przecież trafienie w nogi nie daje modyfikatora do PO! Pozwala jedynie na obniżenie Ruchu o 1, zgodnie z tym co piszesz.
Cytat: | Po drugie nie podoba mi się to że w walce wręcz jest modyfikator za każdy dodatkowy model w starciu po naszej stronie, lepiej by było gdyby był modyfikator za każdy model przewagi liczebnej dla stykającej się jednostki (np. jeśli w starciu bierze udział 3 jednostki vs 2 jednostki to ta trójka ma bonus +1), dodatkowo przyda się modyfikator za flankowanie. Też moim zdaniem modyfikator do atakowania postaci leżącej powinien być +3. |
Po pierwsze - starcie dzieli się na mniejsze, jeżeli jest taka możliwość. Nie może się zatem pojawić starcie 3 na 2 - bo dzieli się ono na 2 na 1 i 1 na 1. Po drugie, kazda postac wykonuje test WW osobno - wiec te kazda z tych dwoch postaci w walce 2 na 1 otrzymuje modyfikator +1.
Cytat: | Jeśli chodzi o strzelanie to nie zgodzę się z tym że seria zadaje mniejsze obrażenia niż pojedynczy strzał. Fakt celowanie jest gorsze ale i tak mieć kilka pocisków w bebechach to gorzej niż mieć 1. Możesz zrobić tak że jest większe prawdopodobieństwo zranienia ale mniejsze zabicia. Chociaż to też jest mało prawdziwe. |
Seria nie tyle "zadaje mniejsze obrażenia", co ma większą szansę przyciśnięcia ogniem, a mniejszą - precyzyjnego, zadającego poważne obrażenia trafienia.
Cytat: | Trochę nie podoba mi się, że używa się cali. Centymetry byłyby wygodniejsze. Ale to tylko taki detal. |
Cale łatwiej przełożyć w skali 1:72 na metry, stąd taka miara.
Cytat: | Test szczęścia - wydaje mi się, że za rzadko jest używany w trakcie gry. Możnaby też zamiast rzutu k20, wykonać rzut monetą - byłoby klimatyczniej, wygodniej i dostarczałoby większych emocji Wink. |
W kilku kluczowych momentach się pojawa, ale myślę, że znajdzie się dla niego jeszcze parę zastosowań. Obecne rozwiązanie poza tym umożliwia wykorzystanie testu Szczescia przy poruszaniu sie pojazdow czy wykorzystanie cechy "Farciarz".
Cytat: | Linia celowania - jestem pewien, że będzie powodem wielu kłótni w trakcie gry. Nie lepiej wprowadzić minimalną wysokość przeszkody, która liczy się jako kompletnie zasłaniająca postać? |
Jak na razie z LC problemów nie było - ale minimalna wysokość przeszkody powinna się pojawić, racja.
Cytat: | Kość rozrzutu - mi bardziej odpowiada rzut k10, gdzie cyfry od 1-8 wskazują po kolei każdą stronę postaci (przód, przód-prawo, prawo itd.), a 9-10 oznacza 'hit'. Można też bez problemu użyć do tego celu k20. |
Scatter jest zwyczajnie szybszy.
Cytat: | Nie bardzo podoba mi się trafianie przy ogniu pośrednim, a dokładniej to, że niepowodzenie powoduje tylko rozrzut. Celne trafienie powinno być dużo trudniejsze. Nie mam dokładnego pomysłu jak powinno działać, ale wydaje mi się, że rozrzut powinien być również przy powodzeniu (a może po prostu jakoś zamiast rzutu na trafienie?). |
Zwróć uwagę, że większość broni wykorzystujących ogień pośredni używa wzornika - co odwzorowuje "pozytywny rozrzut".
Cytat: | Rzeczywiście, strzelanie serią nie do końca chyba działa jak powinno. |
Patrz wyżej.
Cytat: | Nie wiem, co planujesz jeszcze dopisać, ale na pewno dorobienia wymaga poruszanie się (jak działa pływanie i brodzenie w wodzie, przeskakiwanie rozpadlin, zeskakiwanie z wysokości, upadek i jego konsekwencje itd.). |
Przynajmniej część z tego co wymieniłeś powinna się wkrótce pojawić.
Cytat: | Powodzenia w dalszej pracy. |
Dzięki |
|