Ninetongues |
degustator autorek |
|
|
Dołączył: 03 Lis 2006 |
Posty: 117 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Wawa |
|
|
|
|
|
|
Właściwie wszystkie niedokończone/niedoprecyzowane pomysły, a także to, co wydłużyłoby niechybnie proces powstawania.
Najważniejsze zmiany:
- Poszedł główny antagonista, choć pojawi się w specjalnym expansion. Na razie skupiamy się na świecie takim, jaki jest. I tak jest ogromna ilość rzeczy do eksploracji, a antagoniści to, jak w prawdziwym świecie: ludzie, którzy mają cele przeciwne do naszych.
Przez to odpadł główny wątek Hack & Slash i tony potworów. Będzie mało walk, raczej 1 na 1 albo małe grupy. Żadnych "Wielkich Wojen". Na apokalipsę będzie trzeba poczekać.
- Zamknęliśmy rooster ras. 7 głównych rodzajów istot, łącznie z podrasami/nacjami mamy 20 i finito. Z opcją stworzenia własnych przez GMa. Oczywiście wspieraną tak przez świat jak i mechanikę.
- Odpadły klasy postaci. Skupiamy się na Szermierzach. Magowie, Adepci, Treeborni, Przybysze, opcja grania zwykłym archejczykiem - to wszystko będzie się na razie tylko przewijało przez system.
Gracze wcielają się w założeniu w Szermierzy. Kropka. Wszystko inne to dozwolony, ciekawy drift, do czasu w odległej przyszłości w której rozwiniemy te opcje.
[To powyższe oznacza, drogi Cravenie, że granie Przybyszami, które o ile pamiętam nie przypadło Ci do gustu na razie odpada.]
- Zamknęliśmy wygląd świata. W sensie: mamy sześć sektorów, dwa bardzo ucywilizowane, trzy "dzikie", do eksplorowania w konkretnych klimatach (śniegi i wiatry, pustynia i dżungla) i jeden "nieznany", czyli z mapką części linii brzegowych, enigmatycznym opisem żyjących tam nacji, i opisem co można tam spotkać, dla GMów lubiących wymyślać własne settingi i kampanie inne od wszystkich.
Mapa polityczna jest już ustalona i trwała.
Odpadło kilka nacji, państw, wszystkie białe plamy zostały wypełnione, oprócz wspomnianego, pozostawionego dla GMów sektora.
Reszta to detale:
- Wyleciało dużo elementów fantasy, np. smoki, które być miały (w innej formie, ale miały)
- Wyleciały bio-przeszczepy dostępne dla wszystkich. Za dużo cyberpunka.
- Wyleciały magiczne komputery.
- Nie ma mechanicznych pojazdów (miały być żyrydwany, i inne takie) oprócz pociągu, który przypomina raczej fortecę na torach.
- System walki został przyspieszony i uproszczony, wyleciało całkiem rzucanie na damage.
- Sztuki walki zostały okroje do kilkunastu (zamiast kilkudziesięciu) i są bardzo prostymi nakładkami na sposób walki danego Szermierza
- Wyleciały "świecące, rozpieprzające wszystko" artefakty. "Magiczny" przedmiot to rzadkość. Liczą się archejczycy i ich zdolności.
- Broń palna pozostaje na niskim poziomie. Żadnych karabinów i wymuskanych giwer.
- Latające statki. Odpadły. Za dużo tego gdzie indziej.
I jeszcze inne, drobniejsze rzeczy. |
|